با حضور بخشدار کوچصفهان؛

طرح جامع مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا شهرداری لولمان افتتاح شد

شهردار لولمان به طرح جامع مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا شهرداری لولمان با شعار شهر سبز، شهروند مسئولیت‌پذیر در شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: انجام  درست این مسئولیت می‌تواند آینده روشن‌تری را پیش روی ما بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین افتتاحیه طرح جامع مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا شهرداری لولمان با شعار شهر سبز، شهروند مسئولیت‌پذیر در شهر لولمان برگزار شد.

این مراسم که در مدرسه ابتدایی دخترانه بنت الهدی لولمان با حضور بخشدار کوچصفهان، شهردار لولمان و دیگر روسای ادارات بخش کوچصفهان برگزار شد، رحمان حسین نیا شهردار لولمان اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین موضوعات استان و همچنین شهر لولمان و همشهریان این شهر است.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار گیلان در بحث پسماند شهرها و روستاهای گیلان بیان کرد: استان گیلان و نیز شهرهای بزرگ و کوچک این استان جزء مناطق گردشگرپذیر در کشور محسوب می‌شود و با توجه به جمعیت‌های شناور شاهد افزایش پسماند خواهیم بود که برای کنترل و ساماندهی پسماندها، بهترین روش مدیریت و تفکیک از مبدا زباله است.

شهردار لولمان به اهداف ستاد ویژه مدیریت پسماند در شهرداری لولمان اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی ستاد ویژه مدیریت پسماند در شهرداری لولمان تسریع در اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند، نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران و مشاوران، نظارت و انسجام بیشتر پروژه‌های مرتبط با حوزه پسماند است.

حسین نیا در ادامه با اشاره به اینکه مدارس یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی یعنی فرهنگسازی را بر عهده دارند، افزود: آموزش صحیح از سنین پایه در راستای حفاظت از محیط زیست، نقطه عطفی در کاهش و حل معضل پسماند‌ها خواهد داشت.

شهردار لولمان به طرح جامع مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا شهرداری لولمان با شعار شهر سبز، شهروند مسئولیت‌پذیر در شهرداری این شهر اشاره کرد و گفت: انجام  درست این مسئولیت می‌تواند آینده روشن‌تری را پیش روی ما بگذارد؛ به این منظور دانش آموزان به عنوان همیار پسماند معرفی خواهند شد.

وی ضمن تقدیر از نفرات برگزیده مسابقات نقاشی با موضوع پسماند اظهار کرد: امروز با نواختن زنگ پسماند و انتخاب شهردار مدرسه طرح همیار پسماند در مدارس سطح شهر لولمان آغاز شد امید داریم با چنین اقدامات فرهنگی شاهد محیط زیست زیبا و پاک باشیم.

حسین نیا در پایان خاطرنشان کرد: این طرح با همراهی عموم دانش آموزان و اولیا آن‌ها در سطح شهر لولمان اجرا خواهد شد.

Share