دکتر آشوبی در نشست با مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان؛

سطح درمان ناباروری در مراکز داخل گیلان بین ۲۳ تا ۳۳ درصد است

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ظرفیت بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی و درمانی تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان به همراه دکتر حمیدرضا مسکنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان با محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک گفتگو کردند.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به توانمندی رویان در درمان نازایی، گفت: استان گیلان با چالش سالمندی با نرخ ۱۶.۱۹ درصدی مواجه است. رشد جمعیتی نیز در این استان بسیار پایین است از این رو رویان می‌تواند در این زمینه مشارکت بیشتری کند.

وی با اشاره به فعال کردن مراکز درمان ناباروری در رشت و قطب‌های شرقی و غربی استان گیلان، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، مرکز سطح یک درمان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت و سطح ۲ درمان ناباروری در تالش و لاهیجان فعال و به مردم خدمت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به موفقیت‌های مراکز درمان دولتی و خصوصی در استان، گفت: خوشبختانه با توسعه علم و فناوری‌های موجود در استان گیلان، سطح درمان ناباروری در مراکز داخل استان بین ۲۳ تا ۳۳ درصد است.

آشوبی همچنین از استقبال دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت بهره‌مندی از دانش و پژوهش محققان رویان در جهت درمان زخم‌های مزمن، دیابتیک، سوختگی خبر داد.

دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان نیز در این نشست از آمادگی این شرکت در راستای توسعه همکاری‌ها ازجمله سلول درمانی، درمان زخم‌ها و همچنین درمان ناباروری و پژوهش‌های دوجانبه خبر داد.

وی با اشاره به رشد قابل‌توجه رویان در سلامت، افزود: این شرکت در ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و زخم پوش‌ها پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته و می‌تواند در سطح وسیعی خدمات درمانی در گیلان ارائه کند.

Share