وزیر ارتباطات در جلسه با استاندار گیلان مطرح کرد:

رشت تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفت | پوشش ۴ شهر دیگر گیلان تا پایان سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها مهمترین پروژه دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات است، گفت: اکنون کل شهر رشت تحت پوشش این پروژه قرار گرفته و تا پایان سال هم دست‌کم چهار شهر دیگر این استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «عیسی زارع‌پور» در جلسه با استاندار گیلان به منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی استان و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، با تقدیر از همراهی استاندار گیلان در پیشبرد پروژه‌های ارتباطی به‌ویژه پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در این استان افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها پروژه مهم و کلیدی است و زیرساخت توسعه آینده کشور و بالطبع استان گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها یک پروژه مهم و راهبردی است، گفت: این پروژه از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند تضمین‌کننده ارتباطات پایدار و پرسرعت در کشور باشد و باعث افزایش رضایتمندی مردم شود.

زارع‌پور تصریح‌کرد: اکنون این پروژه بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی برای همه ما تبدیل شده است و وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف شده تا ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و تا پایان برنامه هفتم نیز همه ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف در برنامه هفتم بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه‌داد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها که هم از منظر توسعه‌ای و هم از منظر تکلیف قانونی حائز اهمیت است، در حال حاضر به مهم‌ترین پروژه دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات تبدیل‌شده که حتی شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی در تاریخ کشور لقب داد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند چهره ارتباطات کشور و استان‌های کشور را متحول کند، خطاب به استاندار گیلان گفت: انتظار این است که مثل همیشه که پای کار پروژه‌های ارتباطات استان بوده اید، در این طرح مهم نیز شخصاً در استان راهبری پروژه را بر عهده گرفته و در جلسات هفتگی با فرمانداران و شهرداران، مدیریت و کنترل پروژه را برعهده بگیرید و زمینه همراهی مدیران شهری به‌ویژه شهرداران استان را فراهم کنید.

وی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۱۷ شهر استان گیلان آغاز شده است، افزود: البته تاکنون در شهر رشت ۱۱۵ کیلومتر و در شهر انزلی ۳۲ کیلومتر (در مجموع ۱۴۷ کیلومتر) فیبر نوری اجرا شده است و هم اکنون کل شهر رشت تحت پوشش قرار گرفته و تا پایان سال هم دست‌کم چهار شهر دیگر تحت پوشش قرار خواهد گرفت و مردم عزیز می‌توانند از سرعتهای چندصد مگابیت بر ثانیه‌ای برخوردار شوند.

اتصال ۲۰۶۰ روستای گیلان به شبکه ارتباطی پهن باند

زارع‌پور با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی، گفت: ۹۴ درصد روستاهای استان گیلان به شبکه ارتباطی پهن باند متصل شده‌اند و از مجموع ۲ هزار و ۶۰ روستای استان گیلان، ۱۲۴ روستای باقی‌مانده هم تا پایان سال به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.

در ادامه این جلسه «اسدالله عباسی» استاندار گیلان نیز با تأکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برای ما حائز اهمیت است، گفت: در نیمه نخست امسال شاهد ۶۲ میلیون شب اقامت گردشگران در استان گیلان بوده‌ایم و یکی از مواردی که برای افزایش رضایتمندی این حجم گردشگر لازم است، وجود ارتباطات پرسرعت و پایدار در استان است.

وی افزود: برای ما نیز پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها حائز اهمیت است و بر این اساس تمام‌قد پای این پروژه هستیم و مدیران استانی هم باید به‌طور کامل با این پروژه همراهی کند و ایجاد مانع در مسیر این پروژه از جانب مدیران استانی به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست.

در این جلسه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان هم گزارشی از آخرین وضعیت طرحهای ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

Share