همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی گیلان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری همزمان با ۳۱ استان کشور در در محل امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی‌اکبر جوهری، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری دوازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری همزمان با ۳۱ استان کشور در در محل امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق شرکت توزیع برق گیلان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این مانور سراسری با حضور سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مقر مرکزی این مانور (تهران) و طی مکاتبات صادره از سوی شرکت توانیر، با هماهنگی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان؛ روز شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ به اجرا درآمد.

جوهری گفت: کارکنان و پرسنل این شرکت همواره در بحران‌ها و حوادث طبیعی با برقراری جریان پایدار برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خود را در مانور پدافند غیر عامل می‌بینند و این موضوع برای آن‌ها یک اصل اجتناب ناپذیر و نهادینه شده می‌باشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار داشت: افزایش توان پدافندی برق‌رسانی برای مناطق حیاتی، حساس و مهم در مواقع اضطراری و بحرانی بسیار ضروری است و چنین امر حائز اهمیتی با توجه به شرایط خاص کشور و اقتصاد مقاومتی نیاز به تدابیر، خلاقیت و اقدامات پدافندی خاص دارد تا در شرایط بحرانی و حوادث غیر قابل پیش بینی، اثرات تهدید و خسارات را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند این رزمایش که با شعار «پدافند شهری، شهروند آماده، شهر ایمن» برگزار شد، شامل قطع برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، برقراری جریان برق اضطراری مراکز اعلام شده (دیزل ژنراتور) و مجدداً وصل برق شبکه پس از ۳۰ دقیقه از سوی شرکت (برگشت به حالت عادی) می‌باشد و هدف از آن سنجش آمادگی این مراکز در زمان وقوع بحران است.

جوهری افزود: از این رو رزمایش مذکور در تعدادی از مراکز حساس و مهم استان از جمله شامل استانداری گیلان، تصفیه خانه بزرگ رشت، فرمانداری رشت، اداره ثبت و احوال استان، بنادر و کشتیرانی بندرانزلی، صدا و سیمای مرکز گیلان، تصفیه خانه بهارستان شهرستان آستارا و صدا و سیمای لشت نشاء با موفقیت انجام شد.

وی در پایان تاکید کرد: بطور کلی هدف از پدافند غیرعامل بعنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم در صورت بروز حوادث احتمالی، سنجش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور است که با برگزاری اینگونه رزمایش‌ها در سرتاسر کشور میزان آمادگی دستگاههای اجرایی و شرکت‌های توزیع برق ا در صورت بروز تهدیدهای احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است این مانور با حضور محمدعلی ویشکائی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و تنی چند از معاونین و مدیران شرکت توزیع برق گیلان به اجراء درآمد و شرکت توانیر پس از اتمام این رزمایش نتایج بدست آمده را مورد پایش قرار داده و حاصل این پایش را در اختیار دستگاه‌های ذیربط و شرکت‌های توزیع برق قرار خواهد داد.

Share