استاندار گیلان در آستانه اشرفیه؛

در تغییر کاربری برخی از روستاها تجدید نظر شود | وضعیت کنارگذر آستانه اشرفیه و لاهیجان رضایت بخش نیست

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه خدمت به مردم در دولت انقلابی تعطیلی ندارد، مسوولان متولی را مکلف کرد در مدت زمان یک‌هفته دلایل مشکلات حوزه آرد و نان در شهرستان آستانه‌اشرفیه را بررسی کرده و سریعا مرتفع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز (جمعه) در جلسه بررسی مسائل، مشکلات و موضوعات  آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف باید به طور جهادی عمل شود، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهوری توجه به کار جهادی و رفع دغدغه مردم در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل عمرانی، اقتصادی و زیست محیطی است.

وی با اشاره به وجود مفاخر بسیار در شهرستان آستانه‌اشرفیه در حوزه‌های مختلف، گفت: در این شهرستان مفاخری همچون آیات عظام وحید، امینیان، ضیایی، دکتر محمد معین و دشستانی‌‌ها است که باید هرکدام را برای نسل جدید به خوبی معرفی کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به استفاده بهینه از وجود پربرکت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) در راستای جذب گردشگر مذهبی، بیان کرد: وجود حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف بر فضای دینی و مذهبی این شهر تاثیر مهمی گذاشته است و در همین راستا با سفیر عراق در ایران صحبت‌هایی انجام شد تا زائرین عراقی حرم امام رضا(ع) به شهرستان آستانه‌اشرفیه هم سفر کنند‌.

عباسی، دینداری را یکی از ویژگی‌های بارز مردم گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه دانست و بیان کرد: حضور مردم در نماز جماعات در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف و مسجد جامع نشان‌دهنده  ولایتمداری مردم این شهرستان است که در عرصه‌‌های مختلف انقلاب پای کار نظام بودند.

وی با گله مندی از مشکلات موجود در توزیع آرد و نان در شهرستان آستانه‌اشرفیه، افزود: در حوزه آرد و نان باید رسیدگی شود که چرا علی رغم اقدامات خوب دولت سیزدهم در توزیع یارانه آرد، نان به خوبی و با کیفیت مناسب به دست مردم نمی‌رسد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نان باید به هر نحوی شده به خوبی در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: نان باید به هر نحوی شده با کیفیت به دست مردم برسد زیرا آنان ولی نعمتان نظام هستند و شایسته نیست که آرد و یارانه در این خصوص به نانوایی‌ها اختصاص یابد ولی نان به خوبی به دست مردم نرسد، لذا نظارت‌های کافی باید در این خصوص انجام شده و با واحدهای نانوایی متخلف برخورد شود.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به انجام نظارت درست بر عملکرد درست نانوایی‌ها در شهرستان‌های گیلان، گفت: وظیفه نظارت بر توزیع آرد و عملکرد نانوایی‌ها در شهرستان‌های بر عهده فرمانداران است از این رو یک هفته متولیان امر فرصت دارند دلیل وجود مشکل در توزیع آرد و نان در شهرستان آستانه‌اشرفیه را به استانداری اعلام کنند.

وی، یکی از اهداف دولت سیزدهم در شهرستان آستانه‌اشرفیه را تکمیل طرح توسعه حرم دانست و بیان کرد: در خصوص طرح توسعه حرم از سال گذشته اقدامات خوبی در حال انجام بوده و هیچ بن‌بستی در تکمیل پروژه‌های عمرانی وجود ندارد زیرا اعتبارات خوبی در راستا جذب و تخصیص یافته است.

استاندار گیلان با ابراز نارضایتی از وضعیت کنارگذر جاده آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر، گفت: از وضعیت کنار گذر آستانه اشرفیه و لاهیجان بنده به عنوان نماینده دولت در گیلان از آن رضایت ندارم زیرا مشکلاتی را برای مردم در حوزه ترافیک ایجاد کرده‌ است که تنها دلیل آن تعبیر کاربری اراضی اطراف خیابان و احداث مغازه و رستوران‌های بیشمار است.

وی تصریح کرد: در تغییر کاربری برخی از روستاها باید تجدید نظر شود ولی نباید به هر بهانه‌ای مجوز کاربری احداث مغازه در کنار جاده‌ها اعطا شود.

عباسی با بیان اینکه مباحث صنایع دستی از جمله مرواریدبافی در شهرستان آستانه‌اشرفیه باید توجه شود، گفت: این شهرستان دارای صنایع دستی بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله مروارید بافی است که توجه صحیح به آن به رشد اقتصادی شهرستان و حتی گیلان کمک می‌کند.

وی با اشاره به ابراز تمایل سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در شهرستان آستانه اشرفیه، افزود: یک سرمایه‌گذار را برای ایجاد اشتغال به شهرستان آستانه‌اشرفیه معرفی کردیم که می‌تواند بیش از ۴۰۰ اشتغال در این شهرستان ایجاد کند ولی این مهم تاکنون محقق نشده و مسوولان شهرستانی بیاد سریعا جلسه‌ای را در شهرستان در این ‌خصوص برگزار کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جنایات رخ داده توسط رژیم صهیونیستی نوعی نسل کشی محسوب می‌شود، کفت: جنایات رخ داد توسط رژیم صهیونیستی و با سرکردگی آمریکای جنایتکار در فلسطین و غزه دل هر انسان مومنی را به درد می‌آورد و عملا اتفاقات رخ داد در غزه جنایت از بشریت و نسل کشی است.

عباسی با اشاره به استقبال باشکوه مردم شهرکرد از رئیس جمهور محبوب و مردمی، گفت: استقبال مردم شهرکرد از رئیس محترم جمهور در سفر به این استان نشان داد که مردم‌ از عملکرد دولت سیزدهم رضایت داشته و پای کار هستند.

در این جلسه که سرپرست معاونت امور عمرانی، مدیرکل حوزه استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان گیلان نیز حضور داشتند؛ همچنین فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و تعدادی از مسئولان نقطه نظرات خود را بیان کردند‌.

حضور و سخنرانی در بین نمازگزاران نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان آستانه اشرفیه دیگر برنامه سفر نماینده عالی دولت در گیلان به این شهرستان است.

عکس: ابوالفضل شکری

Share