برگزاری اولین سوگواره عاشورایی «راه روشن» در بخش سنگر

سوگواره عاشورایی «راه روشن» به میزبانی بخش سنگر در ۳ بخش داستان کوتاه، خاطره نویسی و دلنوشته از تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  پوستر اولین سوگواره عاشورایی «راه روشن» طی آیینی با حضور بخشدار، امام جمعه، جمعی از مسئولین و هنرمندان بخش سنگر، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخشداری سنگر رونمایی شد.

حسین محبتی بخشدار سنگر با بیان اینکه به کارگیری هنر در خدمت اسلام و عاشورا بیانگر تواضع و فروتنی هنرمندان است تاکید کرد: انسان‌های بزرگ در برابر مسائل بزرگ تواضع دارند و ابراز ارادت به عظمت عاشورا نشانه درک و فهم صحیح انسان است.

محبتی خاطر نشان کرد: هر کسی که اقدامی برای عاشورا و بیان اهداف آن انجام می‌دهد در اصل بزرگی خویش را نشان داده و به کارگیری هنر در راه ترویج مکتب و فرهنگ عاشورا نشان دهنده کمالات بالای هنرمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان امام جمعه سنگر هم در این مراسم گفت: استفاده از هنر در راه ترویج مکتب و فرهنگ عاشورا نشان دهنده کمال بالای هنرمند است.

سوگواره عاشورایی «راه روشن» ویژه گروه‌های سنی: جوان، نوجوان و بزرگسال در بخش‌های استانی و ویژه برگزار می‌شود.

*موضوعات بخش استانی شامل: ۱. محرم ۲. عاشورا ۳. اربعین، در قالب (داستان کوتاه، خاطره‌نویسی، دلنوشته) می‌باشد.

* موضوع بخش ویژه: امام رضا (ع)، در قالب (داستان کوتاه، خاطره‌نویسی، دلنوشته) است.

سوگواره استانی «راه روشن» به میزبانی بخش سنگر در ۳ بخش رقابتی (داستان کوتاه، خاطره‌نویسی، دلنوشته) از تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و علاقه مندان برای شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را تا آذر ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه این سوگواره به آدرس https://digiform.ir/raheroushan ارسال نمایند.

گفتنی است اختتامیه و معرفی آثار برتر این سوگواره در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

Share