مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در هجدهمین جلسه شورای پایایی برق گیلان:

با بهره برداری از پست رضوانشهر، نیاز برق منطقه تا ۵ سال آینده تامین خواهد شد

در هفته آتی شاهد افتتاح و بهره برداری از پست سیار ۶۳/۲۰ کیلوولت رضوانشهر خواهیم بود که با به مدار آمدن این پست، مشکلات ضعف برق منطقه حداقل تا ۵ سال آینده رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهمن داراب زاده، در هجدهمین جلسه شورای پایایی برق گیلان با مدیران عامل شرکت‌های صنعت برق استان گیلان، ضمن قدردانی از همراهی و همدلی مردم شریف و تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران صنعت برق استان گیلان که موجب عبور موفقیت‌آمیز از پیک مصرف تابستان شد، گفت: بنا به اذعان کارشناسان، پایگاه‌های خبری و مراکز اطلاعات و آمار، تابستان سال جاری گرمترین تابستان در یک دهه گذشته بود که این امر شرایط سخت و پرچالشی را برای صنعت برق رقم زد.

وی با بیان اینکه صنعت برق جهت پایدار نگهداشتن شبکه‌های برق، شرایط دشواری را تحمل کرده است، گفت: با وجود گرمای زیاد و مستمر و ناترازی قابل توجهی که در تولید و مصرف وجود داشت، با برنامه ریزی‌های منطقی، به موقع و بهینه شبکه برق استان، موفق شدیم این تابستان استثنایی را با موفقیت سپری کنیم.

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان گفت: میزان مصرف برق استان در تابستان جاری و در زمان اوج مصرف، دو هزار و ۲۲۴ مگاوات بود که به صورت لحظه‌ای عدد ۲۲۶۸ مگاوات نیز ثبت شد. این در حالی بود که در همان لحظه، تولید برق استان در حدود ۲۱۰۰ و حتی کمتر بود و این امر گویای شرایط بسیار سخت و مدیریت و برنامه ریزی عالی شبکه برق استان بود.

وی تصریح کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف تابستان سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳/۸ درصد رشد داشته است. در واقع، امسال، مصرف برق استان گیلان از میزان تولید نیروگاه‌های استان پیشی گرفت.

داراب زاده تاکید کرد: طبق محاسبات انجام شده، نیاز مصرف استان گیلان در اوج مصرف تابستان، حدود ۲۵۶۰ مگاوات بود، که با همکاری بسیار خوب صنایع، مدیریت بهینه شبکه برق استان محقق شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، ضمن اعلام آمادگی شرکت جهت حفظ و پایایی شبکه‌ها و خطوط برق در فصل زمستان پیش رو گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، از نظر بارش، پاییز و زمستان سختی را پیش رو داریم که باید با برنامه ریزی در بخش‌های مختلف و تکمیل مخازن ذخایر سوخت دوم نیروگاه‌ها، تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی افزود: نقاط آسیب‌پذیر خطوط شناسایی، ترمیم و بازسازی شوند تا زمستان پیش رو را به خوبی سپری کنیم.

داراب زاده اظهار داشت: پروژه خط چهارمداره مختلط ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت – انزلی – پره سر، از پروژه‌های مهم و استراتژیک استانی و کشوری بوده که از اهمیت ویژه‌ای در انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید این نیروگاه دارد که به زودی شاهد اتمام نصب برج و آغاز مرحله سیم کشی فاز اول آن خواهیم بود.

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان در خصوص پست سیار ۶۳/۲۰ کیلوولت رضوانشهر گفت: انشالله در هفته آتی شاهد افتتاح و بهره برداری از این پست در شهرستان رضوانشهر خواهیم بود که با به مدار آمدن این پست، مشکلات ضعف برق منطقه حداقل تا ۵ سال آینده رفع خواهد شد.

Share