ضرورت محاکمه رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل در دادگاه

اردوغان: اسرائیل یک دولت تروریستی است | حماس برای دفاع از وطن و جان خود مبارزه می‌کند

اردوغان امروز چهارشنبه در یک سخنرانی در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک «دولت تروریست» نام برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: “اسرائیل در حال اجرای استراتژی نابودی کامل یک شهر و مردم آن است. قلب من راحت است، من آشکارا می‌گویم که اسرائیل یک کشور تروریستی است.”

اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (آک پارتی) در نشست گروهی حزب خود در مجلس ملی کبیر ترکیه سخنرانی کرد.

اردوغان در نشست گروهی حزب خود خطاب به نتانیاهو گفت: “تو بمب اتمی و هسته‌ای داری و با اینها تهدید می‌کنی. مهم نیست که چه داری، تو داری می‌روی.”

رئیس جمهور ترکیه افزود: “در صورت تداوم قتل‌عام‌ توسط اسرائیل به شکل کنونی، به تمام جهان ثابت خواهد شد که اسرائیل یک دولت تروریستی و نفرین شده است.”

اردوغان گفت: ما هرگز در بیان این حقیقت تردید نداریم که اعضای حماس مبارزانی هستند که برای دفاع از وطن و جان خود مبارزه می‌کنند و ما از تکرار این واقعیت به‌دلیل عدم خوشایند برخی‌ها منصرف نخواهیم شد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: “قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه با ۱۲۱ رای موافق تصویب شد. با رهبران کشورهایی که به این قطعنامه رای ممتنع دادند به صورت تلفنی گفتگو خواهم کرد.”

اردوغان افرود: ما اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل که مردم مظلوم غزه را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساندند در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

کوهن: اردوغان در سمت اشتباه تاریخ و در کنار ایران قرار گرفته است

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به شدت از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «اردوغان واقعیت را تحریف می‌کند و در سمت اشتباه تاریخ در کنار ایران، لبنان، سوریه و یمن که کشتار ۷ اکتبر را ستایش کرده‌اند، قرار گرفته است».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به اظهارات رجب طیب اردوغان که رژیم صهیونیستی را «دولت تروریست» توصیف کرده بود واکنش نشن داد.

نتانیاهو گفت: «نیروهایی هستند که از تروریسم حمایت می‌کنند یکی از آنها رئیس‌جمهور اردوغان است.»

Share