در نماز جمعه رشت؛

آیت‌الله فلاحتی: انسانِ بی‌تقوا به‌درد مدیریت در جامعه اسلامی نمی‌خورد

امام جمعه رشت با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت حفظ آبروی افراد و در نظر گرفتن تقوای داوطلبان گفت: همه باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری رقم بخورد و در یک فضای صمیمی شاهد رقابت خوب باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه دین مبین اسلام به آحاد جامعه اسلامی و مسلمانان اهمیت داده است، اظهار داشت: مردم فلسطین از امت اسلامی هستند اما یزیدیانِ زمانه زندگی و آرامش را از آنان سلب کردند و ما براساس دستورات پیامبر اکرم (ص) و کتاب خدا وظیفه داریم خود را در غم‌های آنان شریک بدانیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه حقوق معنوی، مانایی و بقای جاوید دارد تصریح کرد: احترام نسبت به برادر و خواهر مسلمانان یکی از حقوق مورد تاکید در آموزه‌های دینی است.

آیت‌الله فلاحتی سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به همه امت اسلامی و پرستارانِ تبریک گفت و افزود: پرستاری در جمهوری اسلامی یک نوع مجاهدت است و اجر مضاعف دارد و مایه امنیت خاطر جامعه است، بیماری که از بیمارستان مرخص می‌شود تا سال‌ها خدمت بی‌منت و برخورد خوب پرستاری که از او مراقبت کرده را فراموش نخواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، تقویت جامعه پرستاری را یک راهبرد دانست و با تاکید بر لزوم توجه همه دستگاه‌ها به این قشر زحمتکش گفت: پرستاران شبانه‌روز زحمت می‌کشند و در دوران کرونا نیز سختی‌های زیادی را متحمل شدند و زحمات آنان قابل تقدیر است.

وی آغاز هفته بسیج را تبریک گفت و با بیان اینکه ما امروز خود را مدیون بسیج و بسیجیان می‌دانیم افزود: تعدادی از بسیجیانِ عزیز مدافع حرم و امنیت شدند و به شهادت رسیدند و ما امروز وارث این خون‌های عزیز و به‌ناحق ریخته شده هستیم.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات امام (ره) درباره بسیجیان مبنی بر اینکه «این روحیه معجزه آسای سلحشوران قوای مسلح از ارتش، سپاه، بسیج و سایر قوای نظامی و انتظامی و مردمی در جبهه‌ها و ملت عظیم‌الشأن ایران در پشت جبهه‌ها از نوادر تاریخ است» عنوان کرد: ملت ایران وفادارترین و بهترین مردمان تاریخ هستند و نسل‌های آینده این مردم بهترین نسل‌های بشر خواهند بود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: دشمن تمام امکانات مادی و رسانه‌ای خود را به‌کار گرفته تا ملت ایران را از راه خود منحرف کنند اما کور خوانده‌اند و تمام نقشه‌های دشمن تاکنون نقش برآب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به هدف قرار دادن بندر ایلات توسط گروه‌های مقاومت و اهمیت راهبردی این بندر برای رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: مقاومت عراق و حشد الشعبی در یک حرکت خوب، بندر ایلات را مورد هجوم و حملات موشکی خود قرار دادند که می‌تواند منجر به فلج شدن شاهراه اقتصادی رژیم غاصب صهیونیستی شود چراکه این رژیم بیش از ۹۰ درصد تجارت خود را از طریق بنادر پیگیری می‌کند و بندر ایلات برای آنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت حفظ آبروی افراد و در نظر گرفتن تقوای داوطلبان و دوری از مصالحه‌کاری عنوان کرد: انسانِ بی‌تقوا به‌درد مدیریت در جامعه اسلامی نمی‌خورد؛ کسانی که اهل زد و بند سیاسی و دخالت در انتصابات و عزل و نصب‌ها هستند نیز شناسایی شوند.

امام جمعه رشت در پایان با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: همه باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری رقم بخورد و در یک فضای صمیمی شاهد رقابت خوب باشیم.

Share