رئیس سازمان صداوسیما خبر داد؛

آغاز تولید فصل جدید«نون خ» و پیش‌تولید «زیرخاکی» | پخش «ترور» در سالگرد شهادت حاج قاسم

رئیس سازمان صداوسیما به برج میلاد که محل فیلمبرداری سکانس‌هایی از مینی سریال هشت قسمتی «ترور» بود، رفت و از نزدیک در جریان ساخت این مجموعه نمایشی قرار گرفت. او در خاتمه به سوالات خبرنگاران درباره برخی اقدامات و تولیدات رسانه ملی پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیمان جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه مجموعه نمایشی «ترور» توضیحی مقدماتی پیرامون این کار ارائه داد و اظهار کرد: کارهایی که درباره شخصیت‌‌های برجسته تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم ساخته می‌شوند به دلایل مختلف معمولا کارهای سخت و پیچیده‌ای هستند؛ به‌ویژه اگر آن شخصیت فردی چون حاج قاسم سلیمانی باشد.

وی افزود: پرداختن به داستان‌‌ها، شخصیت و سیره این بزرگان ممکن است با چالش‌هایی مواجه باشد و هنر عوامل تولید و کارگردان است که توانستند شخصیت شجاع، تاثیرگذار و تعیین‌کننده شهیدسلیمانی را در این مجموعه به تصویر بکشند.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه «ترور» از داستانی خوب، جذاب و قوی برخوردار است، گفت: تولید این کار باید زودتر از این‌ها آغاز می‌شد و ما از دو سال قبل منتظر آن بودیم؛ اما حساسیت و دقتی که دوستان ما در مؤسسه شهید آوینی داشتند تا کار را با فیلمنامه بهتر و درام قوی‌تر راهی پیش تولید کنند، باعث شد تولید قدری با تأخیر همراه شود.

ابراز امیدواری برای پخش «ترور» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی
جبلی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ قول تولید مجموعه نمایشی مرتبط با شخصیت و سرگذشت شجاعانه سردار حاج قاسم سلیمانی را داده بودم که امسال محقق شد و ان‌شاءالله در حد و اندازه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی باشد. امیدواریم این مینی سریال طبق قول عوامل تولید، تا سالگرد شهادت سردار سلیمانی آماده شود، به پخش برسد و مقدمه‌ای برای تولید فصل‌های بعدی باشد.

تولید ۱۸ مجموعه نمایشی و پیش‌تولید ۱۲ مجموعه دیگر
وی در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران در مسائل مختلف پاسخ داد و درباره آخرین وضعیت ساخت سریال‌های تلویزیونی در مراحل مختلف تولید، عنوان کرد: درحال حاضر ۱۸ مجموعه نمایشی در حال تولید و به اصطلاح دوربین روشن داریم. در کنار آن بیش از ۱۲ مجموعه در حال پیش تولید و ۲۰ مجموعه نیز در حال نگارش هستند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: کارهایی  که در چرخه تولید قرار گرفته‌اند تا حدود زیادی خیال ما را بابت جدول پخش تا شاید اواخر تابستان سال آینده آسوده می‌کنند. درصدد هستیم فیلمنامه‌های دیگری را نیز در چرخه تولید قرار دهیم. شاید بین ۲۰ تا ۳۰ فیلمنامه دیگر هم در نوبت بررسی و نهایی شدن باشند تا به سرعت به مرحله پیش‌تولید برسند.

تلاش برای رساندن «گاندو ۳» به مرحله پیش تولید
جبلی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از این مجموعه‌ها همانند سریال «ترور» در ژانر پلیسی امنیتی ساخته خواهند شد؟ گفت: طی چند ماه اخیر، مجموعه‌هایی با داستان‌های پلیسی امنیتی که بیشتر هم مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرند، به روی آنتن رفتند. در تلاشیم مجموعه «گاندو۳» نیز هرچه زودتر به مرحله پیش‌تولید و سپس تولید برسد. همکاران ما در تلاش‌اند که این مجموعه را آماده کنند و امیدوارم با همکاری‌ نهادهای بیرون از سازمان بتوانیم فصل سوم گاندو را کلید بزنیم.

آغاز تولید فصل جدید«نون خ» و پیش‌تولید «زیرخاکی»
وی همچنین درباره آخرین وضعیت تولید فصول جدید سریال‌های طنز از جمله «نون خ» و «زیرخاکی» عنوان کرد: تمام تلاش دفتر فیلمنامه سیمافیلم و کارگروه‌های تخصصی قرارگاه محتوایی سازمان براین است که ترکیب تولیدات، متوازن و متناسب باشد و موضوعات و ژانرهای مختلفی از جمله تاریخی، تاریخ معاصر، دفاع مقدس، طنز و کمدی، ملودارم و … را در بر بگیرند. در حال حاضر فصل جدید سریال زیرخاکی در مرحله پیش تولید قرار دارد و تولید نون خ نیز آغاز شده است. کارهای دیگر نیز در دست بررسی هستند.

رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: همکارانم در سیمافیلم روزانه مشغول مذاکره با تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های مختلف هستند و روال مذاکرات را برای ساخت تولیدات جدید و همچنین تولید فصول جدید برخی سریال‌ها به طور طبیعی طی می‌کنند.

جبلی ادامه داد: «ترور» یکی از همان مجموعه‌هاست که مذاکرات لازم برای تولید آن در جریان بود و طی دوسال بررسی‌های بیشتری انجام شد تا کار پخته‌تر و قوی‌تری ارائه شود. طبیعت کار تولیدی در تلویزیون همین است و کار طول می‌کشد. اینکه در حین مذاکرات و کار بگوییم چه شد و چه نشد، شاید چندان مفید نباشد.

Share