با حضور مسوولین:

مانور آمادگی و استقرار نیروی های امداد و نجات در سواحل آستارا برگزار شد+تصاویر

مانور آمادگی و استقرار نیروهای امداد و نجات در سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور فرماندار و مسوولان عضو ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این مانور که با رژه قایق های نجات و حضور امداد گران و ناجیان غریق برگزار شد، فرماندار آستارا ضمن دستور آغاز فعالیت رسمی طرح های سالمسازی دریا در این شهرستان خواستار ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و حفظ امنیت جانی مسافران شد.
یونس رنجکش در مانور ستاد ساماندهی ساحل آستارا که در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان برگزار شد گفت: نوار ساحلی این شهرستان از بستر مناسبی برای جذب گردشگر برخوردار است و باید از این ظرفیت برای تقویت اقتصاد گردشگری استفاده شود.
یونس رنجکش افزود: تامین امنیت جانی شهروندان، تولید نشاط اجتماعی و تقویت بسترهای اشتغال از مواردی است که در طرح های سالمسازی آستارا باید مورد توجه متولیان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ایجاد همدلی و هم افزایی میان اعضای ستاد ساماندهی ساحل ها جهت به کارگیری هر چه بهتر امکانات، تجهیزات و ظرفیت های شهرستانی برای پیشگیری از حوادث و تلفات دریایی لازم است.
رنجکش اظهار کرد: تلاش بر این است تا با استفاده از امکانات، نیروی انسانی و ظرفیت های موجود در روستاها و دهیاری های نوار ساحلی، بتوانیم فضای بهتری نسبت به گذشته برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران ساحلی فراهم کنیم.
فرماندار آستارا بیان کرد: تلاش مجموعه عوامل ستاد ساماندهی ساحل های آستارا این است که غریقی نداشته باشیم و این امر مستلزم مشارکت و همکاری گردشگران با ناجیان غریق است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح های امداد و نجات و تامین امنیت اجتماعی در کنار پرکردن اوقات فراغت گردشگران با استفاده از برنامه های فرهنگی و هنری از اقدامات پیش بینی شده در این راستاست.
رنجکش گفت: ساحل و دریا از موهبت های الهی هستند که باید به آنها به عنوان فرصت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توسعه گردشگری نگاه کرد و باید تلاش کنیم با خلاقیت و نوآوری، این فرصت ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی کنیم.
وی همچنین از گردشگران ساحلی خواست تا در زمان حضور خود در آستارا با رعایت موازین شرعی و هنجارهای اجتماعی به حقوق شهروندی ساکنان این شهرستان نیز توجه داشته باشند و در کنار احترامی که مردم فرهنگ دوست آستارا برای مهمانان خود قائل هستند آنان نیز رعایت میزبانان خود را بکنند.
وی از حفظ نظافت و محیط زیست آستارا و همکاری با مجموعه عوامل ستاد ساماندهی سواجل و تفرجگاه های ساحلی شهرستان به عنوان مواردی اشاره کرد که باید گردشگران عزیز خود را ملزم به رعایت آن بدانند.
وی همچنین از مسوولین نظارتی شهرستان خواست تا در زمینه بازرسی های مختلف از عرضه کنندگان مواد غذایی و فروشگاهها نسبت به رعایت حقوق مشتریان در عرضه کالا و خدمات با نرخ های مصوب و برهیز از گرانفروشی اقدامات لازم را بعمل آورند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه شناگاه یا طرح سالمسازی دریا در غرب استان گیلان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

Share