رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان

پرسنل فراجا باید آگاه با مسائل روز سیاسی و فرهنگی کشور باشند

اسدی ارجمندی با تاکید بر اینکه پرسنل فراجا باید آگاه با مسائل روز سیاسی و فرهنگی کشور باشند تا بتوانند پاسخگوی مردم باشند، یادآور شد: پخش مستند‌های سیاسی بین دو نماز انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گیلان صبح روز سه شنبه ۱۷ مهرماه در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته فراجا با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار ملی کشور است و بر اساس همین سخن رهبری وظیفه ما این است که از این نیرو حمایت کنیم، زیرا نیروهای انتظامی با فداکاری و ایثار به حفظ امنیت جامعه کمک‌ می‌کنند و حتی در مسیر شهید هم خواهند شد که امسال در کل کشور ۵۱ شهید امنیت تقدیم نظام و کشور شد.

حجت الاسلام اسدی ارجمندی به نقش عقیدتی سیاسی در فراجا اشاره کرد و گفت: در این باره نیز به کلام مقام رهبری استناد میکنیم که ایشان می‌فرمایند نقش روحانیون در عقیدتی سیاسی نقش هدایتی و دستگیری معنوی است و همه به روحانی نیازمند هستند همانطور که به طبیب نیاز دارند.

وی به وظیفه و اهداف عقیدتی سیاسی اشاره و بیان کرد: ارتقای معنویت دینی، مذهبی، بصیرتی و قرآنی نیروهای انتظامی از وظایف اصلی عقیدتی سیاسی است تا نیروی کارآمد در تراز انقلاب اسلامی در عرصه نظامی حضور داشته باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان اضافه کرد: بصیرت افزایی و ارتقای معنویت نیروهای نظامی و انتظامی از وظایف ماست زیرا نقش و حضور روحانیت در این زمینه هدایت معنویت سیاسی است.

حجت الاسلام اسدی ارجمندی به فعالیت‌های این مجموعه اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه عقیدتی سیاسی معاونت‌های زیادی دارد که معاونت تبلیغات، تربیت و آموزش، آگاهی سیاسی و امور فرهنگی از مهمترین آنان می‌باشد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۹۱ خانواده نیروی انتظامی به مشهد مقدس اعزام شدند و همچنین ۳ مرحله در قالب ۴ کاروان و اولویت با سفر اولین‌ها به عتبات و کربلا معلی اعزام شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه پرسنل فراجا باید آگاه با مسائل روز سیاسی و فرهنگی کشور باشند تا بتوانند پاسخگوی مردم باشند، یادآور شد: پخش مستند‌های سیاسی بین دو نماز انجام می‌شود و در بخش امور فرهنگی از برنامه‌هایی که اجرا می‌شود برقراری ارتباط با خانواده‌های انتظامی مثل ترویج سبک زندگی اسلامی با اساتید مجرب صورت می‌گیرد.

اسدی ارجمندی با اشاره به اینکه  تبلیغات پیشانی نظام است، افزود: در معاونت تبلیغات اقدامات خوبی صورت گرفته است که از جمله این اقدامات، امسال در بخش قرآنی عقیدتی و سیاسی گیلان توانست در مسابقات قرآنی رتبه دوم در کشوری را بدست آورد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان از وظایف روحانیون در عقیدتی و سیاسی را ایجاد ارتباط بین نیروی کلانتری با مردم عنوان کرد و گفت: امسال دیدار چهره به چهره با هزار و سیصد نفر  انجام شد و همچنین  ۷۰۰ مورد بازدید از کلانتری‌ها صورت گرفت.

وی بیان کرد: در هفته فراجا برنامه‌هایی انجام شد که شامل محفل انس با قرآن، حضور بر مزار شهدا، دیدار با علما، ارائه مشاوره مذهبی، دیدار با کارکنان و بازنشستگان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشست خبری از جمله برنامه‌های عقیدتی و سیاسی استان گیلان بوده است.

Share