ممبینی به فکر حفظ صندلی خود در AFC است؛

واکنش تند سپاهان به اظهارات ممبینی | توضیحات مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: هیچ‌گونه مبحثی که امنیت ورزشگاه نقش جهان را زیر سوال ببرد در روز قبل از مسابقه با الاتحاد و روز بازی وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  صادق میرصالحیان مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در رابطه با مصاحبه ممبینی اینطور حرف هایش را آغاز کرده است: بعد از ۲۴ ساعت که از لغو دیدار سپاهان و الاتحاد گذشته و فدراسیون عربستان طبق وظیفه خود از تیم الاتحاد حمایت کرده، از این سو انتظار طبیعی جامعه ایران این بود که فدراسیون فوتبال ایران نیز حمایت لازم را باشگاه سپاهان داشته باشد.

او ادامه داد: اما این اقدام از سمت فدراسیون نه تنها صورت نگرفت بلکه دبیرکل محترم فدراسیون در یک مصاحبه عجیب، مبهم و چندپهلو، سؤال دیگری را هم در ذهن جامعه ایجاد که “مسئله امنیتی چه بوده‌ است؟”. آقای ممبینی به عنوان دبیرکل فدراسیون در جریان اتفاقات دیروز، به جای آنکه در متن واقعه باشد، کاملاً منفعل رفتار کرد و بیشتر در فکر تماشای بازی با فرزندان خود بود. مسئله برای اکثریت جامعه روشن است. ورزشگاهی که مورد تأیید AFC قرار گرفته و در جلسه هماهنگی بازی، مجوز برگزاری مسابقه در آن صادر شده، به ناگاه توسط تیم الاتحاد عربستان ترک می‌شود.

میرصالحیان با اشاره به اتفاقات ورزشگاه نقش جهان که منجر به لغو بازی شد، اضافه کرد: در بیانیه تیم عربستانی آمده که ناظر به آنها گفته ورزشگاه را ترک کنند در حالی که ناظر بازی سخن دیگری به نماینده باشگاه سپاهان گفت و دستور لغو بازی از سمت خود را رد کرد. او اعلام کرد که AFC به او دستور لغو بازی را داده‌ است. تبیین همین مسئله ساده توسط دبیرکل فدراسیون فوتبال که اتفاقاً در صحنه حضور داشت، می‌توانست تصویر یک فدراسیون مقتدر و حمایت‌گر را در ذهن آحاد جامعه ایجاد کند که این فرصت را از دست دادند.

او در پایان می‌گوید: باشگاه سپاهان ضمن محکوم کردن اظهارنظرهای خلاف واقع دبیرکل فدراسیون فوتبال که به گواه فوتبالدوستان چندپهلو و برای حفظ صندلی در AFC بوده‌ است، صراحتاً اعلام می‌کند که هیچ‌گونه مسئله امنیتی در خصوص ورزشگاه نقش‌جهان مطرح نبوده و مسائل همان بوده در قبل بیان شده‌ است.

توضیحات مدیر روابط عمومی فدراسیون درباره میزبانی سپاهان از کاروان الاتحاد

مدیر روابط عمومی فدراسیون درباره میزبانی باشگاه سپاهان ایران در دیدار مقابل الاتحاد عربستان توضیحاتی ارائه کرد.

امیرمهدی علوی در این باره عنوان کرد: باشگاه سپاهان ایران به روایت تمامی شاهدان عینی کمال همکاری و میزبانی شایسته را از کاروان الاتحاد، سفیر محترم عربستان، هیات همراه و کلیه افراد و مدعوین انجام داد و هیچگونه گزارش منفی در این باره صورت نگرفته است.
وی افزود: بدیهی است که ورزشگاه نقش جهان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین ورزشگاههای کشور و حتی آسیا است و، هیچگونه مبحثی که امنیت ورزشگاه را زیر سوال ببرد در روز قبل از مسابقه و روز بازی وجود نداشته است. این ورزشگاه مورد تایید همه باشگاههایی که قبلا در این ورزشگاه بازی کرده‌اند بوده است و هیچ گونه تغییری برای میزبانی از دو سال قبل صورت نگرفته است.

علوی خاطرنشان کرد: در همین حال، ناظر بازی درخواستی از باشگاه میزبان داشت که انجام آن همانطور که مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد برای این باشگاه عملیاتی نبود.

Share