جلوگیری از سفر رئیس‌جمهور اسبق

محمود احمدی‌نژاد ممنوع الخروج شد+ تصاویر

با گذشت چهار ساعت از ضبط گذرنامه دکتر احمدی نژاد در فرودگاه بین المللی امام خمینی و اعلام ممنوع الخروج بودن ایشان، هنوز این اقدام پابرجاست، گذرنامه اعاده نگردیده و ممنوعیت خروج ایشان از کشور مرتفع نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تسنیم،برخی رسانه‌ها گزارش دادند که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق کشورمان امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) قصد خروج از کشور و سفر به گواتمالا را داشته است، اما ماموران امنیتی از خروج وی ممانعت به عمل آورده‌اند.

دولت بهار رسانه نزدیک به احمدی‌نژاد در این باره نوشته که وی «ممنوع الخروج» شده است.

در این باره بعضی منابع امنیتی به تسنیم گفتند که پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت کشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.

به گفته این منابع، ایران در کشور‌ گواتمالا سفارت خانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند.

این منابع گفتند که با توجه به اعلام پیشین به آقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد.

رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

Share