با رای شعبه ۳۵ بدوی دیوان عدالت اداری

مجمع انتخاباتی هیات تنیس روی میز استان گیلان باطل شد

شعبه ۳۵ بدوی دیوان عدالت اداری با پذیرش دعوی شکات و احراز تخلفات اداره کل ورزش و جوانان استان حکم به ابطال مجمع عمومی انتخاباتی هیات تنیس روی میز گیلان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجمع انتخاباتی هیات تنیس روی میز استان گیلان ۱۹آذر سال گذشته با حضور علی قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز و جهانبخش آرمان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان برگزار شد و عارف احمدی فر با ۱۷رای برای ۴سال به عنوان رییس هیات تنیس روی میز گیلان انتخاب شد. سیاوش خداپرست دیگر کاندیدای احراز این پست نیز در جریان این انتخابات ۱۴ رای کسب کرد. همچنین مطابق تصمیم متخذه در مجمع عمومی سجاد پیری با کسب ۲۷ رای به عنوان خزانه دار، علیرضا یوسفی با کسب ۲۷ رای به عنوان ناظر اداره کل، فرشید مختصری با کسب ۲۷ رای به عنوان کارشناس خبره، حمیدرضا جعفری با کسب ۲۵ رای و سارا نوغانی با کسب ۲۳ رای به عنوان اعضای هیات رئیسه تنیس روی میز گیلان انتخاب شدند.
پس از تشکیل و برگزاری این مجمع عمومی، حسن فکری از مربیان سطح استان، نقی نیک‌پور رییس هیات آستانه اشرفیه و سیاوش خدا پرست دیگر نامزد ریاست هیات به لحاظ تخلفات صورت گرفته از جانب اداره کل ورزش و جوانان به عنوان مجری برگزاری انتخابات، در انتخاب اعضای مجمع عمومی ۴ساله هیات تنیس روی میز استان گیلان به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.
شکایت شکات بر این أساس استوار است که اداره کل ورزش و جوانان مجمع عمومی انتخاباتی را بر اساس مقررات آیین نامه سابق «نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی»، که حسب مقرره ذیل ماده ۳۰ آیین نامه اخیر التصویب، منسوخ اعلام شده، برگزار نموده است که در نتیجه بسیاری از واجدین شرایط، از شرکت محروم شدند درمقابل کسانی که قانونًا از حق رای برخوردار نبودند در مجمع عمومی شرکت کردند که این اقدامات، در نقض حق رای دهندگان و در نتیجه انتخابات داشته اثر مستقیم داشته است.
از جمله تغییرات آیین نامه جدید منع حضور سرپرستان هیات‌های شهرستانی در مجمع میباشد که‌ عدم اعمال آن منجر به شرکت و حضور برخی از سرپرستان هیات‌های شهرستانی در انتخابات و محرومیت روسای دو شهرستان آستانه اشرفیه و لاهیجان بود.
ضمنا اداره کل ورزش و جوانان، در تعیین برخی از اعضای مجمع عمومی، از آیین نامه جدید نیز استفاده نموده و به استناد شرط سنی در نظر گرفته شده در تبصره ۶ ماده ۷ آیین نامه جدید، برخی از نمایندگان ورزشکاران که با مبنا قراردادن آیین نامه سابق، واجد شرایط عضویت در مجمع بودند، از لیست اعضای مجمع حذف شدند.
شعبه ۳۵ بدوی دیوان عدالت اداری با پذیرش دعوی شکات و احراز تخلفات اداره کل ورزش و جوانان استان مستندا به مواد ۱۰ و ۱۱ قانون دیوان عدالت اداری حکم به ورود شکایت شاکی و ابطال مجمع مجمع عمومی انتخاباتی هیات تنیس روی میز گیلان صادر کرده است.

ضمنا رای صادره قابل تجدید نظر خواهی در شعب تجدیدنظر می‌باشد.

Share