رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد؛

لزوم چاره اندیشی برای مشکلات آستارا و درس گرفتن مدیران از سیل‌های گذشته

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به لزوم چاره اندیشی برای مشکلات شهرستان مرزی آستارا بیان کرد: این شهرستان مشکلاتی را در حوزه تغییر کاربری، افزایش سرقت و تصادفات رانندگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کل دادگستری گیلان در سفر یک روزه به بندر آستارا با مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی نشستی را برگزار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این جلسه با اشاره به حضور زنده و مناسب ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب آستارا در ایام سیل این شهرستان اظهار کرد: آسیب‌شناسی و بررسی اشکالات هر حادثه‌ای وظیفه مسئولان قضایی در هر بحران بوده و در مواجهه با بحران، ارائه تحلیل مناسب یک گام موثر در جهت کاهش آسیب‌های آینده می‌باشد.

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به لزوم چاره اندیشی برای مشکلات شهرستان مرزی آستارا بیان کرد: این شهرستان مشکلاتی را در حوزه های مختلف دارد که باید با همدلی و همفکری در جهت پیشگیری و درمان مسائل گام برداریم در غیر این صورت در حوزه های تغییر کاربری، افزایش سرقت و تصادفات رانندگی در گیلان دچار مشکل می شویم و باید با ریشه یابی و آسیب شناسی این ناهنجاری ها را به حداقل ممکن رسانیم.

وی با اشاره به لزوم درس گرفتن مدیران از سیل‌های گذشته استان و ارائه تحلیل درست از بحران‌های شهرستان‌های استان باران‌خیز گیلان تصریح کرد: سرعت عمل و حضور به موقع نهادهای حمایتی یکی از مهمترین اقدامات در ایام بحران است و اولویت‌بندی مدیریت صحنه نیز باید همواره مورد توجه مدیران این حوزه باشد.

صادقی نیارکی با اشاره به اعتماد مردم به عنوان سرمایه ملی کشور بیان کرد: مردم در ادبیات سیاسی اسلام یک پایگاه قدرتمند است و تمام تلاش مدیران در کل حوزه‌ها باید جلب رضایت مردم و صداقت در رفتار با ایشان است.

وی حضور ریاست فساد ستیز جمهور در راس امور اجرایی کشور را یک نعمت برای نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: به تناسب آن مدیران استانی و شهرستانی نیز باید با اجرای مناسب وظایف محوله به مبارزه با فساد پرداخته و با اولویت جلب رضایت عمومی گام بردارند.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به این شهرستان اظهار کرد: این برآورد اولیه بوده و احتمال خسارت بیش از این مبلغ نیز وحود دارد.

محمد رضا شهاب زاده با اشاره به بارش بی‌سابقه باران در سیل اخیر برای بندر آستارا بیان کرد: در همان دقایق اولیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه به جلسات برگزار شده قبل از آغاز بارش، با حضور شبانه روزی تمام توان خود را برای آسیب کمتر مردم به کار گرفته و به طور هدفمند اقدامات لازم را به عمل آوردند.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به استقرار معاونت امور عمرانی استاندار در ایام سیل در این شهرستان تصریح کرد: حسب دستور استاندار گیلان، تمام مدیران استانی در این ایام در آستارا پای کار بودند و در کنار گروه‌های جهادی برای حل مشکلات مردم و عادی شدن اوضاع یک همت جمعی شکل گرفت.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه بندر آستارا در این جلسه با اشاره به همت گروه‌های جهادی و مساجد در کمک به مردم برای اسکان و توزیع اقلام ضروری بیان کرد: ستاد نماز جمعه نیز در این ایام از همان ساعات اولیه در خدمت مردم بوده و با بسیج امکانات مساجد و بهره گیری از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی به طور دغدغه‌مند گامی برای کاستن آلام مردم برداشت.

Share