فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

شهدا تبدیل به انرژی شدند و امروز ما را هدایت و کمک می‌کنند

دریادار ایرانی با اشاره به اینکه شهدای گمنام بسیاری داریم که واژه زیبای سرباز گمنام امام زمان(عج) به درستی برای آنها بیان شده است، گفت: امروز دشمن جرات سینه به سینه ایستادن ندارد و از پشت خنجر می‌زند، لذا باید در این مسیر بیدار باشیم و دست از تلاش برنداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، امیر دریادار شهرام ایرانی عصر امروز، چهارشنبه پنجم مهرماه در مصلی بندر انزلی در مراسم یادواره ۳۲۶۵ سرباز شهید استان گیلان و چهل و دومین سالروز شهادت شهید امیر سرلشکر سید موسی نامجو ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت متعلق به امروز و دیروز نیست از زمانی که امام راحل آن را بنیانگذاری کرد این وحدت بین نیروهای مسلح، بین اقوام و مذاهب و ادیان نهادینه شده و همه در کنار هم زندگی می‌کنیم و برای یکدیگر خون می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن امروز بر طبل جدایی می‌زند که گوشه گوشه این سرزمین را جدا کند، برای این است که زورش به ما نمی‌رسد در حالی که هنوز اصل را نمی‌داند که دست‌های ابوالفضل عباس(ع) را بریدند ولی مشک آب را با دندان برد. ما تربیت شده این مکتب هستیم و این فرهنگ در بین ما وجود دارد.

وی با بیان اینکه همرزمان من در ماموریت ناوگروه ۸۶ فقط دریاها را طی نکردند بلکه برای دشمن ابهام ایجاد کردند، افزود: ما بر سکویی نشستیم و دل به دریاها زدیم که همه آن ساخت ایران بود و همه نیروها در همین خاک آموزش دیدند.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه حدود ۳۲ درصد نیروهایی که در ماموریت ناوگروه ۸۶ شرکت کردند جوانان بودند و حداکثر ۲۰ سال سن داشتند، گفت: این همت و اراده از همان تربیت دینی است که بر سر سفره‌های آنها بود. سفره‌های کوچکی که امروز دشمن به دنبال جمع کردن آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه ما وامدار خون سرخ شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان گرانقدر هستیم، افزود: مسیر پرتلاطمی را طی کردیم و این مسیر قدم به قدم با نور خون پاک شهدا روشن شده است و امروز که گام برمی‌داریم وقتی می‌خواهیم قدم‌هایمان را زمین بگذاریم باید نگران باشیم که قدمی که برداشتیم در راهی بوده که مد نظر شهدا بوده یا نه، چون اگر غیر این بوده باشد ما وامداری خود به شهدا را به درستی انجام ندادیم.

امیر دریادار ایرانی با تاکید بر اینکه شهدا نرفته‌اند و در کنار ما هستند، تصریح کرد: دشمن تصور می‌کند شهدا را از ما می‌گیرد در حالی که نمی‌داند آنها همیشه در کنار ما هستند و لحظه به لحظه کنار ما نفس می‌کشند و قدم به قدم دست ما را می‌گیرند و به جلو می‌برند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش دشمن بر این است که از ما یار کم کند اما نمی‌داند شهدا تبدیل به انرژی شدند و امروز ما را هدایت و کمک می‌کنند.

امیر دریادار ایرانی تاکید کرد: امروز دشمن با تمام هجمه و توطئه‌ای که دارد به میدان آمده اما مردم در نظام مقدس ما در سایه تربیت دینی و فرهنگ ایرانی و اسلامی در همان لحظه که دشمن نقشه می‌کشد به میدان آمده و آن توطئه را نقش بر آب می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شهدای گمنام بسیاری داریم که واژه زیبای سرباز گمنام امام زمان(عج) به درستی برای آنها بیان شده است، گفت: امروز دشمن جرات سینه به سینه ایستادن ندارد و از پشت خنجر می‌زند لذا باید در این مسیر بیدار باشیم و دست از تلاش برنداریم.

 در پایان این مراسم تعدادی از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان گیلان تجلیل و تمبر یادبود ۳۲۶۵ شهید سرباز استان گیلان رونمایی شد.

شهید موسی نامجو از جمله فرماندهان شهید در جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که با ارایه طرح‌های ابتکاری و موثر خود نقش بسزایی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و پیروزی نیروهای نظامی در مقابل دشمن بعث داشت.

نامجو در ۲۶ آذر ۱۳۱۷ در بندر انزلی در خانواده‌ای متدین به چشم به جهان گشود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۳۵۷خورشیدی، شهید نامجوی که آشنایی کاملی با دانشکده افسری داشت کوشید، ضمن حفظ و حراست دانشکده از ناآرامی‌های ایجاد شده در کشور، زمینه‌های تغییر و تحول انقلابی را در آنجا نیز فراهم کند. بنابر این با توجه به اقدامات انجام گرفته به وسیله وی، مسوولان امر تصمیم به انتصاب نامجوی به عنوان فرمانده دانشکده گرفتند و از این زمان، دوران فرماندهی نامجو شروع شد. پس از شهیدشدن مصطفی چمران، نماینده فرمانده کل قوا در شورای عالی دفاع بود و مدتی بعد در نقش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خدمت پرداخت.

سید موسی نامجو در هفتم مهر ۱۳۶۰ در جریان عملیات ثامن الائمه و پس از بازدید از فتوحات ارتش اسلام به هنگام بازگشت در حادثه سقوط هواپیمای “سی – ۱۳۰” به همراه شهیدان فلاحی، فکوری، کلاهدوز و جهان آرا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

Share