فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رمزگشایی از ۳۴ فقره سرقت در رشت

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار منازل شهرستان رشت با ۳۴ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار عزیزاله ملکی عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و با اعلام اینکه نقش مردم در این زمینه و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس، تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد، اظهار داشت: برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه، مهمترین اولویت مجموعه انتظامی است.

وی در ادامه با اشاره به ارجاع چند فقره پرونده سرقت از منازل شهرستان رشت به پلیس آگاهی استان طی هفته‌های گذشته، گفت: بلافاصله رسیدگی به موضوع با اخذ اظهارات شاکیان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به جا مانده در صحنه‌های جرم و شناسایی هویت متهم سابقه‌دار این پرونده‌ها خبر داد و با بیان اینکه بلافاصله برنامه‌ریزی لازم برای دستگیری این فرد صورت گرفت، اضافه کرد: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با اخذ نیابت قضائی به استان البرز اعزام و این فرد را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی به اعتراف سارق حرفه‌ای به ۳۴ فقره سرقت از منازل شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: سارق ۴۲ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سردار ملکی در پایان تامین و ارتقاء امنیت را یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه انتظامی دانست و بیان داشت: اگر همه افراد جامعه نسبت به اتقاقات و رویدادهای اطراف خود حساس باشند و احساس مسئولیت کنند، قطعاً امنیت مطلوب‌تری را می‌توان در آن جامعه برقرار کرد.

Share