فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه؛

حاج قاسم به غزه نرفته بود | حامی فلسطین هستیم اما سلاح نفرستاده‌ایم

فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه با بیان اینکه حاج قاسم به غزه نرفته بود، گفت: ما نمی‌توانیم در این زندان رو باز سلاح و امکانات ببریم و کار نظامی بکنیم اما به دوستانمان در فلسطین کمک فکری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدجعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه در برنامه به افق فلسطین، در واسخ به سوالی مبنی بر اینکه واکنش ایران به اوضاع غزه چیست؟ گفت: ما بنا نیست در جایی کار نظامی انجام دهیم اما در هرجای کره زمین به مظلومین کمک فکری می دهیم، فرقی هم نمی‌کند که این مظلوم در بالکان باشد یا فلسطین یا جای دیگر.

وی افزود: ما هرجا مظلومی‌ در‌ مقابل ظالم ایستاده باشد به او کمک می کنیم و این درسی است که از آقا امام حسین فرا گرفتیم.

اسدی همچنین درخصوص ادعای صهیونیستها مبنی بر ارسال سلاح از ایران به غزه اظهار داشت: در فلسطین اشغالی همه جا حتی دریا در سیطره غاصبان است و غزه و کرانه باختری زندان های روبازی هستند که مردم در آنها زندگی می کنند و آسمان آنهم در سیطره صهیونیستها است لذا ما نمی‌توانیم در این زندان رو باز سلاح و امکانات ببریم و کار نظامی بکنیم اما به دوستانمان در فلسطین کمک فکری می‌کنیم.

فرمانده اسبق مستشاران نظامی ایران در سوریه افزود: امروز آمریکا و انگلیس رسما اعلام می‌کنند که به اسراییل سلاح ارسال می‌کنند کسی در باره این اقدام آشکار سوال نمی‌کند؟ مگر اسراییلی‌ها ادعا ندارند که قوی‌ترین سازمانهای اطلاعاتی را دارند چطور می‌شود که ما به غزه سلاح ارسال کنیم و کسی چیزی نفهمد؟ کدام هواپیما یا کشتی ما به آنجا رفته و سلاح برده است ‌و از چشم آنها مخفی مانده است؟

اسدی تاکید کرد: اگر ما این کار را کرده بودیم در جهان ما را متهم می‌کردند. کسانیکه ادعا می کنند می‌توانند از فضا روزنامه داخل منزل یک فلسطینی را بخوانند بگویند ما چطور به غزه سلاح فرستادیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حاج قاسم در غزه حضور یافته بود؟ گفت: حاج قاسم هیچگاه به غزه نرفته بود اما محبت و روح حاج قاسم همیشه در دل مردم غزه بود.

اسدی تصریح کرد: حاج قاسم همیشه سر نماز برای مظلومان دعا و گریه می کرد و من هیچ کس را سراغ ندارم که به اندازه حاج قاسم از خانواده اش دور باشد و برای مظلومان خدمت کرده باشد.

Share