با حضور استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران؛

تمبر یادبود نقره ای میرزا کوچک‌خان در رشت رونمایی شد+ تصاویر

آئین رونمایی از تمبر میرزاکوچک خان جنگلی، روحانی شهید و مبارز گیلانی به مناسبت هفته پست با حضور استاندار گیلان و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در رشت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده عالی دولت در گیلان امروز (پنجشنبه) در آئین رونمایی از تمبر یادبود میرزاکوچک خان در خانه این روحانی مبارز در محله استادسرای رشت با بیان اینکه این شخصیت پرافتخار همراه جمعی از مردم مبارز استان در برابر زورگویان مقاومت کرد، گفت: میرزا یونس با اعتقاد راسخ و با تکیه بر ارزش‌های دینی و مذهبی برگرفته از خط سرخ امام حسین (ع) مقاومت کرد و ما امروز بعد از گذشت یک قرن با افتخار از وی یاد می‌کنیم.

اسدالله عباسی با یادآوری مبارزات و مقاومت میرزاکوچک خان و با بیان اینکه او افتخاری برای ایران، جهان و شخصیتی بین‌المللی بود، اضافه کرد: گیلانیان هیچ وقت تسلیم زورگویان در تاریخ نشدند و همواره علیه ظلم به مبارزه برخواستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از نیروهای پرتلاش شرکت پست اظهار کرد: پست، مردمی‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد است؛ مردم به این مجموعه اعتماد دارند و این اهمیت بسزایی دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پیشرفت‌ها و اقدمات شرکت پست در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: تجارت الکترونیک، مشاغل خانگی و ارتباط با دستاوردها، نوآوری‌ها و تولیدات اعم اقدامات موثر این شرکت است.

وی با گرامیداشت۱۷ مهرماه روز جهانی پست؛ تقدیر از زحمات دست اندرکاران عرصه پست بویژه عملکرد این نهاد ارتباطی در ایام کرونا، تصریح کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا و افزایش خریدهای غیرحضوری، فرآیند اقدامات پست چندین برابر شد و بار اصلی خریدهای اینترنتی و کسب و کارهای دیجیتال در این دوران بر عهده کارکنان شرکت ملی پست بود که با شجاعت، قدرت، دلسوزی و تعهد اجازه ندادند حتی یک لحظه فعالیت‌های این مجموعه متوقف شود.

استاندار گیلان تاکید کرد: به طور قطع استفاده از امکانات مدرن روز باعث تسهیل امور برای کارکنان پست شده و از طرفی منجر به بهبود ارائه خدمات با کیفیت و سرعت بهتر به مردم نیزمی‌شود.

عباسی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و کودک‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با بمب‌های فسفری خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا نیز با افتخار در حمایت از این رژیم جعلی بر می‌خیزد که نشان از روحیه استکباری آنان است.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: رسالت اجتماعی خودمان می‌دانیم که مفاخر فرهنگی و اجتماعی هر دیاری را متناسب با شرایط روز تبدیل به میراث مکتوب کنیم و به عنوان یادگار برای نسل‌های آینده باقی بگذاریم.

محمود لیائی افزود: ارتقای زیرساخت‌ها، افزایش بهره‌وری و رضایت‌مندی کارکنان تلاشگر شرکت ملی پست از مهمترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

وی اضافه کرد: افزایش رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پستی و ارتقای جایگاه پست جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های شرکت پست ایران است.

محمد حسین هوشنگی، مدیرکل پست گیلان نیز با اشاره به رونمایی تمبر و سکه یادبود میرزا کوچک گفت: به پاس رشادت‌ها و جانفشانی‌های میرزا کوچک جنگلی که مایه‌ای مباهات هر گیلانی است این سکه و تمبر طراحی و ارائه شده است.

وی پاسداشت از بزرگان فرهنگ و تاریخ را وظیفه‌ای همگانی دانست.

تمبر یادبود میرزاکوچک خان از جنس نقره به وزن ۲۰ گرم به همت اداره کل پست استان گیلان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری کلانشهر رشت در خانه میرزا رونمایی شده‌است؛ میرزا یونس مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی‌ترین نهضت‌های محلی ایران را با هدف کسب استقلال، آزادی و سربلندی ایران ایجاد کرد.

میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه نظام مستبد داخلی و ایادی بیگانه اش، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه‌های تالش در برف و بوران گرفتار شد و به شهادت رسید.

با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال ۱۳۰۰ هجری خورشیدی «سوم ربیع الثانی ۱۳۴۰ ق» نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید.

همچنین نمایشگاهی از تمبر، تلگراف و کارت پستال‌های تاریخی روز دوشنبه به مناسبت «روز جهانی پست» در موزه پست گیلان «عمارت تاریخی اداره پست شهر رشت» گشایش یافت.

Share