رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

تقدیم حدود ۴۰ شهید و جانباخته در دفاع از سلامت مردم استان طی بحران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در طول بحران کرونا حدود ۴۰ شهید و جان‌باخته در راه دفاع از سلامت مردم گیلان تقدیم شده، گفت: نظام سلامت استان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عزیز، پای نظام و ارزش‌های آن تا پای جان خواهد ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر امروز در آیین تجلیل از پزشکان حماسه آفرین در دوران دفاع مقدس که در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، دفاع مقدس را گنجینه تمام‌نشدنی دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس به فرموده امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، گنجینه تمام ناشدنی است که هرچقدر زمان از آن دوران می‌گذرد، اصالت و عیار خالقان و پرورش‌یافتگان در آن، بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.

وی دفاع مقدس را مکتبی از عشق و دلدادگی به میهن، انسانیت، کیان و تمامیت ارضی دانست و افزود: جنگ تحمیلی، دفاعی مقدس بود چرا که در آن پلیدی، خباثت، خیانت، نفاق و دیگر رذایل راه نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آرمان‌های بلند انقلاب در دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس، دفاع از مرزهای هویتی یک میهن بود که آرمان‌های بلند آن با انقلاب سرخ عاشورا آغاز می‌شد و انتهای آن را فرهنگ سبز مهدوی شکل می‌داد.

آشوبی با اذعان به اینکه دفاع مقدس، منحصر به هشت سال ابتدای انقلاب نیست و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: دفاع مقدس، فرهنگی است که در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی تداوم دارد و در روح و جسم ملت همچنان روان است.

وی با اشاره به حضور پزشکان، پرستاران و دیگر شاغلان نظام سلامت در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این قشر همچون دیگر رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی حضور داشت و دوشادوش دیگر رزمندگان در جبهه حق علیه باطل جنگید و در دوران‌های پس‌ازآن که نمونه آن دوران شیوع ویروس منحوس کرونا بود نیز حضور فعالانه داشت و در کف میدان، نقش خود را ایفا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به دفاع جانانه خادمان مردم در نظام سلامت استان در دوران بحران کرونا، تصریح کرد: نظام سلامت گیلان در دوران کرونا به‌شدت درگیر یک جنگ تمام‌عیار بود چراکه زیرساخت‌های نامناسب داشت، با ویروسی ناشناخته و نادیده روبرو بود، کادر پزشکانی که خود درگیر بودند و صدها دغدغه دیگر که تنها با اخلاص، تواضع، مقاومت، رشادت و دلیری در برابر آن ماند تا اینکه توانست بر این ویروس فائق آید.

آشوبی با بیان اینکه استان گیلان در طول بحران کرونا حدود ۴۰ شهید و جان‌باخته در راه دفاع از سلامت مردم تقدیم کرده، گفت: نظام سلامت استان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عزیز، پای نظام و ارزش‌های آن تا پای جان خواهد ماند.

کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا همچون دفاع مقدس حماسه آفرید

سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در آیین تجلیل از پزشکان حماسه ساز در دوران دفاع مقدس با اشاره به کار سخت کادر درمان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: پزشکان و کادر سلامت اگر در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند شمار شهدا از ۲۰۰ هزار نفر به دو برابر افزایش می‌یافت.

وی با اشاره به کار سریع پزشکان در دوران جنگ، افزود: این قشر همچون دیگر رزمندگان دفاع مقدس دوشادوش مدافعان انقلاب و مردم در کف میدان بودند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به جانفشانی مدافعان سلامت در دوران کرونا، گفت: کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا در طول بحران کرونا همچون دفاع مقدس، حماسه بزرگ آفریدند.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه رزمندگان اسلام از جمله کادر سلامت با همان قوت در صحنه حضور دارند، تصریح کرد: ماندن پای کار انقلاب مردم گروه سختی و مشقت‌های خاص خود را دارد اما پای کار آن به جهت تضمین عاقبت بخیری، خواهیم ماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان همچنین بخشی از خاطرات خود را در دوران دفاع مقدس که در بخش امداد و نجات و بهداری جنگ حضور داشت را در جمع پزشکان حماسه آفرین گیلانی تبیین و تشریح کرد.

Share