هفته پنجم لیگ یک؛

تساوی خانگی داماش مقابل دریای بابل | پیروز دلچسب شهرداری آستارا

تیم فوتبال داماش گیلان در ادامه مسابقات لیگ دسته اول کشور جام آزادگان مقابل تیم دریای کاسپین بابل به نتیجه مساوی دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیم های فوتبال داماش و دریای کاسپین بابل عصر یکشنبه در هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول کشور در ورزشگاه شهید عضدی رشت و در حضور حدود پنج هزار تماشاگر مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

نیمه اول این دیدار با برتری داماش همراه بود و در دقیقه ۲۰ نیز این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد که سیدمحمد خرم الحسینی پشت این ضربه قرار گرفت اما علی محسن زاده دروازبان دریای بایل این ضربه پنالتی را مهار کرد تا نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز داماش تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۷۸ این تیم دوباره صاحب ضربه پنالتی شد که این ضربه را امید پورقنبری که به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده بود به گل تبدیل کرد تا داماش به گل برتری دست یابد.

اما این پایان ماجرا نبود و تیم فوتبال دریای کاسپین بابل در دقیقه ۹۰ موفق شد توسط مهدی ایزدی به گل تساوی دست یابد تا هر تیم یک امتیاز از این دیدار کسب کند.

قضاوت این دیدار را، ناصر جنگی با کمکهای محسن دوستان و سامان سحاب منش برعهده داشتند که در جریان این مسابقه، مجتبی بیژن از داماش،, امید متصوری و معین قربانی از تیم دریای بابل کارت زرد دریافت کردند و محسن انبساطی از تیم فوتبال داماش کارت قرمز دریافت کرد.

تیم فوتبال داماش در این دیدار با ترکیب مصطفی آقاجانی, مجتبی بیژن, سعید دلاور, آزاد جعفرزاده, سعید طالبی, محسن انبساطی, سیدمحمد خرم الحسینی, رضا پورمهدی, مسعود پورمحمد, حسین خیری، رضا زاهدتبار و با سرمربیگری سیامک فراهانی مقابل دریای بایل قرار گرفت.

همچنین تیم فوتبال دریای کاسپین بابل با ترکیب علی محسن زاده, صالح غلامی, امید منصوری, سینا خادم پور, میلاد ابطحی، امیرحسین باقرپور، محمدحسین باباگلی، معین قربانی، محمد صابری پور، ابوالفضل آذرنوشان، مسعود اسدی و با سرمربیگری یونس گراییلی رو در روی داماش قرار گرفت.

پیش از این دیدار و تا پایان هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان که با حضور ۱۸ تیم پیگیری می شود, تیمهای داماش و دریای کاسپین بابل با کسب یک امتیاز به ترتیب در رتبه های چهاردهم و پانزدهم جدول رده بندی قرار داشتند.

جذاب‌ترین و عجیب‌ترین بازی با ۵ گل

در چارچوب مسابقات هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم‌های خوشه طلایی ساوه و شهرداری آستارا در ورزشگاه وحدت آستارا مقابل هم قرار گرفتند.

خوشه طلایی ساوه که میزبانی مسابقات خود را به آستارا برده، در اتفاقی عجیب بازی امروزش را در زمین تیم مهمان (شهرداری) انجام داد و با ترکیب عرفان اسفندیاری، برهان عابد، میثم کریم‌زاده، میلاد احمدی، علیرضا فرجیان، بهروز هوشمند، داوود فکری، محمد علیزاده، کیانوش میرزایی، محمد هاشمی و مهدی شریفی بازی را آغاز کرد.

وحید بیاتلو نیز مبین عشایر، امیرسام نصیری، عرفان بادی، علی مغنمیان، امیررضا افسرده، رضا صدری، سهیل پوربخش، عرفان گلشنی، شاهین مجیدی، مجید تاجیک و رامین دهقانی را به‌عنوان ۱۱ نفر اصلی در ترکیب شهرداری آستارا مقابل خوشه طلایی قرار داد.


این بازی که قرار بود طبق درخواست باشگاه خوشه طلایی به‌عنوان تیم میزبان بدون تماشاگر باشد و حواشی زیادی داشت، با حضور هواداران گیلانی و تماشاگران شهرداری آستارا آغاز شد و البته گل اول تیم خوشه را در دقیقه ۲۸ توسط کیانوش میرزایی به همراه داشت.

مهدی شریفی، مهاجم پیشین سپاهان و پرسپولیس، در دقیقه ۳۴ اخراج شد تا کار خوشه طلایی برای حفظ پیروزی سخت شود و ۱۰ نفره کار را دنبال کند که چهار دقیقه پس از این اتفاق، شهرداری آستارا توانست با سرتوپ و شوت عرفان گلشنی کار را به تساوی بکشد.

خوشه طلایی که با یک بازیکن کمتر کارش را انجام می‌داد، در دقیقه ۴۴ توسط محمد علیزاده گل دوم را به ثمر رساند و برنده به رختکن رفت، اما در نیمه دوم که با تاخیر زیاد و اتفاقات عجیب همراه بود، سرنوشت بازی تغییر کرد.

در شرایطی که نیروی انتظامی حاضر در ورزشگاه به‌خاطر درگیری با مدیران باشگاه خوشه طلایی ورزشگاه را ترک کرده و نیمه دوم با وقفه طولانی بنابر دستور نماینده فدراسیون فوتبال مواجه شده بود، با از سرگیری بازی شاگردان وحید بیاتلو توانستند نمایش بهتری ارائه کنند و به برتری برسند.

شهرداری آستارا در دقیقه ۶۸ توسط سهیل پوربخش برای دومین بار کار را به تساوی کشید و با ادامه حملات شاگردان بیاتلو، این تیم در دقیقه ۷۴ روی ارسال از کرنر سمت راست زمین و ضربه سر امیررضا افسرده گل سوم را به ثمر رساند.

تیم فوتبال شهرداری آستارا با کسب پیروزی ۳ بر ۲ در این بازی ۴ امتیازی شد و به رده دوازدهم جدول لیگ دسته اول فوتبال ایران صعود کرد و خوشه طلایی نیز با ۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر به رتبه سیزدهم سقوط کرد.

 

Share