رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان خبر داد؛

برگزاری نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان

مهدی پارسا اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در نهمین جشنواره‌ی رسانه ایی ابوذر، آثار خود را حداکثر تا ۱۵ آذر امسال به سامانه‌ اینترنتی این جشنواره به نشانی www.abuzargilan.ir ارسال نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ «‌مهدی پارسا» رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز در نشست خبری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با تاکید بر ضرورت انعکاس درست اخبار و توجه و اهتمام خبرنگاران به اصل “روایت اول” اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات است و در چنین شرایطی، اگر خبرنگار حضور موثر نداشته باشد روایت‌ها جابه‌جا خواهد شد.

وی بیان کرد: در شرایط جنگ روایت‌ها و رد و بدل شدن پیام‌ها، هرکسی که بتواند با استفاده از ابزار هنر، روایت اول را در اختیار مخاطب قرار دهد برنده این عرصه خواهد بود و خوشا به حال آن رسانه و خبرنگاری که بتواند در روایت اول و امیدآفرینی، موفق عمل کند.

پارسا ضمن محکومیت حرکت جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین تصریح کرد: امیدواریم ملت فلسطین به آرزوها و آرمان‌های خود دست یابد و شاهد محو اسرائیل نیز باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن ۲ میلیارد کلمه فقط علیه نظام اسلامی، حاکمیت و برای ناکارآمد جلوه دادن حکومت دینی تولید و منتشر می‌کنند افزود: در چنین شرایطی، افسران جنگ نرم نقش مهمی در تولید محتوای مناسب، امیدآفرینی و ناامید کردن دشمن دارند و معتقدیم همانطور که در جنگ ۸ ساله دشمن را ناامید کرده و به عقب راندیم امروز هم می‌توانیم در حوزه رسانه، دشمن را زمین‌گیر کنیم.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ادامه داد: دشمن در تلاش است تا مرجعیت رسانه‌ای مردم ایران را به سمت رسانه‌های معاند هدایت و سوق دهد که در اینجا تلاش و تولید محتوای خبرنگاران انقلابی و متعهد می‌تواند نقشه‌های دشمن را با شکست مواجه کند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای روایان پیشرفت با هدف نشان دادن خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی در گیلان خاطرنشان کرد: این برنامه از ابتدای امسال توسط بسیج رسانه دنبال شد و جمعی از خبرنگاران، پیشرفت‌ها و خدمات نظام را روایت کردند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان، برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی با موضوعات گام دوم انقلاب، برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی، یادواره شهدای عرصه رسانه به میزبانی ۶ رسانه استان گیلان و آموزش سواد رسانه در ۶ شهرستان را جزو دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج رسانه خواند و بیان کرد: آموزش خبرنگاری به صورت عمومی نیز جزو برنامه‌ها بوده است.

پارسا با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گیلان گفت: جشنواره ابوذر با کمک و همت اهالی رسانه به عنوان بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان قلمداد می‌شود و جشنواره امسال نیز با شعار “خبرنگاران منادیان حقیقت و روشنگری” آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار تولیدشده باید مربوط به بازه زمانی اول دی ۱۴۰۱ تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ باشد و در رسانه‌ها منعکس شده باشد افزود: هر خبرنگار می‌تواند در هر قالب، ۵ اثر به سایت جشنواره ارسال کند و محورهای جشنواره نیز شامل شعار سال “مهار تورم و رشد تولید”، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت و تولید، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردها و خدمات بسیج و سپاه، امیدآفرینی، جبهه مقاومت، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، حجاب و عفاف و جمعیت و فرزندآوری است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به محور بومی نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان گفت: این محورها شامل گیلان و تهدیدات آبی، بحث جمعیت و راه‌های برون‌رفت از پیری جمعیت، گردشگری و حفظ اراضی ملی، چالش تغییر کاربری اراضی طبیعی، رسانه و چشم‌انداز زیست محیطی گیلان از رودخانه تا سراوان خواهد بود.

پارسا خاطرنشان کرد: خبرنگاران تا ۱۵ آذر ۱۴۰۲ فرصت دارند تا آثار خود را در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدیویی، مستند و پادکست به سایت جشنواره ارسال کنند.

Share