در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

برگزاری جشنواره اندیشه های خودمانی در رشت؛ گامی مثبت برای شهر و مردم

مدیر اجرایی طرح جشنواره‌های خودمونی اظهار کرد: هدف ما این است که با تشویق تولید فکر و ارائه راهکار‌های منطقی توسط خود شهروندان به ویژه ذهن پویای نوجوانان و جوانان و بهره بردن از نگاه‌های متفاوت اما سازنده، در راستای رفع موانع گام برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، “جشنواره اندیشه‌های خودمونی” که توسط تشکل مردمی نگاه نو اندیش انقلابی استان گیلان طراحی و در حال پیاده‌سازی در جامعه می‌باشد از ۱۵ تا ۳۰ مهر در رشت برگزار خواهد شد.

مصطفی زبردست در خصوص فلسفه وجودی این تشکل مردمی اظهار کرد: این تشکل از سال ۱۳۹۹ به شکل رسمی با هدف نوگرایی، آگاهی بخشی و ایجاد امیدواری و  برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضایی که در این مجموعه در حال فعالیت هستند از دانشجویان گرفته تا اساتید، فرهنگیان، بازاریان و بازنشستگان و… بدون در نظر گرفتن منفعت شخصی سعی در توسعه و آبادانی شهر را دارند، بیان کرد: ما به توان تفکر و اندیشه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان باور داریم و معتقدیم اگر چیزی بخواهد ساخته شود باید همه در کنار هم باشیم.

مدیر تشکل نگاه نواندیش انقلابی استان گیلان تاکید کرد که تلاش‌های ما در این تشکل صرفا سیاسی نیست؛ چرا که برای پیشرفت در هر سطحی باید ابعاد فرهنگی، اجتماعی و…را در کنار هم و به صورت مکمل هم قرار دهیم. همین امر موجب خواهد شد از ظرفیت فکری همه افراد در تمام حوزه‌ها بتوانیم بهره بگیرم و در تحقق اهداف بلند مدت برای شهرمان گامی مثبت برداریم.

سیده هاله مهدی زاده مدیر اجرایی طرح جشنواره‌های خودمونی اظهار کرد: هدف ما این است که با تشویق تولید فکر و ارائه راهکار‌های منطقی توسط خود شهروندان به ویژه ذهن پویای نوجوانان و جوانان و بهره بردن از نگاه‌های متفاوت اما سازنده، در راستای رفع موانع گام برداریم؛ زیرا ایران عزتمند ظرفیت انسانی قدرتمندی دارد که می‌توان این ظرفیت‌ها که گوهر‌های جامعه ما نیز هستند را در جشنواره‌ها و فراخوان‌های اینچنینی شناسایی کرده و ارزشگذاری نماییم.

وی با اشاره به اهمیت احیای حس مسئولیت‌پذیری و اقدام نوجوان و جوانان با تاکید بر ۲ مرحله‌ای بودن این طرح افزود: در گام اول برای سنین ۱۵ تا ۳۰ سال فراخوانی را در نظر گرفتیم تا پیشنهادات خود را در قالب یک اندیشه ساده و خودمانی در راستای انجام یک کار مفید و مثبت برای شهر و مردم در هر بُعدی که فرد دغدغه‌مند است (اجتماعی، هنری، فرهنگی، وزرشی و…) از طریق برنامه‌های ایتا، روبیکا، آیگپ و شاد به آدرس Noandish1400@ و جیمیل Noandishe. enghelabi@gmail. com ارسال نمایند.

مهدی زاده بیان کرد: این تشکل در مرحله اول با اولویت دادن به اندیشه‌هایی که نو و غیر تکراری هستند، قابلیت اجرایی بیشتری در سطح شهر دارند و هزینه کلان در برندارند؛ به ۱۵ نظر برتر در یک جشن بزرگ در شهر و معرفی برندگان به مردم شهر، نفری ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد و در مرحله دوم اندیشه‌ فردی که قابلیت اجرایی بیشتری داشته باشد با گروه هم سن و سال خود در شهر اجرا خواهند شد و تشکل آنان حمایت می‌کند تا طعم اولین مدیریت شهری خود را بچشند. در این مسیر شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز همراه طرح خواهند بود.

هادی رمضانی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر  برگرفته از مردم است گفت:  سیاست شورا نیز نقش مردم در مدیریت شهری است و شهر زمانی توسعه پیدا می‌کند که مردم در رشد و توسعه شهر نقش آفرینی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره براینکه وظیفه نمایندگان مردم در پارلمان محلی باید گروه‌های مردم نهاد مانند این تشکل نسبت به نقش جوانان تاثیرگذار غافل نشوند افزود: نقش جوانان در حل معضلات اجتماعی بسیار اثر گذار است باید گوش شنوایی برای آن‌ها باشیم و به انتقادات و پیشنهادات آن‌ها توجه کنیم قطعا فکرهای تازه و ایده‌های نابی در توسعه فرهنگی شهر را دارند.

علیرضا تاج شهرستانی نیز در این جلسه با بیان اینکه ما در شورای شهر خدمتگزار مردم هستیم، اظهار کرد: ما در شورای شهر پذیرای ایده‌های گوناگون در گروه‌های مختلف هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت یکی از راه‌های پیشرفت هر جامعه قبول و پذیرش ایده‌ها و تحلیل آن‌ها دانست و افزود: ما همیشه منتظر پیشنهادات خوب برای توسعه شهر هستیم زیرا دغدغه ما دغدغه مردم است و تلاش ما برای آسایش همشهریان برای امکانات و رفاه شهری پیشرفته و زیباتر است.

Share