پاییز سرد و پربارش؛

بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات بالادست رضوانشهر و تالش

نخستین برف پائیزی بامداد امروز (پنجشنبه) در ارتفاعات رضوانشهر و تالش واقع در غرب گیلان به زمین نشست و این مناطق را سفیدپوش کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در این باره گفت: نخستین برف پائیزی ارتفاعات بالادست رضوانشهر و  شکردشت شهرستان تالش را سفید پوش کرده‌ و به گزارش افراد محلی، برف همچنان در حال باریدن است.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در ارتفاعات بالادست و بارش باران در مناطق مختلف استان گفت: از شامگاه دوشنبه تا ساعت ۹:۳۰ امروز (پنجشنبه)چابکسر با ۱۴۲ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.

آرش نبی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندرانزلی با ۱۲۴میلیمتر، رضوانشهر با ۱۰۵‌، کیاشهر با ۹۱ و دستک در آستانه اشرفیه با ۸۶ میلیمتر بعد چابکسر بیشترین بارش‌ها را طی این مدت داشتند؛ ضمن اینکه در ایستگاه فرودگاه رشت ۵۲ و ایستگاه کشاورزی این شهر ۶۱ میلیمتر باران ثبت شده‌است.

وی با بیان اینکه همچنان شاهد بارش باران در مناطق مختلف گیلان هستیم، اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، امروز نیز سامانه ناپایدار جوی در این استان فعال و شرایط برای بارندگی، وزش باد، گاهی شدید و خیلی شدید، رعد و برق و در ارتفاعات بالادست بارش برف فراهم است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: از اواخر وقت امروز نیز کاهش ناپایداری‌ها پیش‌بینی شده و طی فردا (جمعه) نیز به سبب شکل‌گیری جریانات کم و بیش ناپایدار در برخی نقاط بارندگی دور از انتظار نیست.

IMG_7154

Share