فرماندار رودسر مطرح کرد:

اشتغال پایدار خانوارهای روستایی یک اصل است | برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی

محمد حیدری، با بیان اینکه در کنار تولید ملی توجه به امنیت غذایی نیز ضروری است، گفت: امروز در دنیا جنگ غذایی وجود دارد و ما به اتکا همین مردم در روستاها موفق بوده‌ایم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار رودسر با بیان اینکه موجب افتخار اوست که در این خطه از ایران اسلامی مشغول انجام وظیفه است، اظهار کرد: غرفه‌هایی که در «جشنواره چشم انداز ‌توسعه پایدار روستایی در روستای کُرجه پشت بخش مرکزی رودسر» بازدید کردم علاوه بر اینکه یادآور یک تمدن است بلکه نشان دهنده هنر مادران و زنان این سرزمین است که ضمن حفظ تاریخ و هویت این استان پرپیشنیه، موجب اشتغالزایی نیز شده‌اند.

صنایع دستی و لباس محلی نشان دهنده توانمندی زنان خطه شهرستان رودسر است

محمد حیدری با بیان اینکه گیلان سرافزار در تاریخ این سرزمین از گذشته دور تاکنون درخشیده است، بیان کرد: امروز فرزندان این سرزمین نیز پرچمدار حفظ همین هویت تاریخی هستند.

وی صنایع دستی و لباس محلی را نشان دهنده توانمندی زنان خطه شهرستان رودسر دانست و با تحسین روحیه اشتغال آفرینی زنان، یادآور شد: شما کارآفرینان مسئولیت‌هایی دارید و بخشی آن یافتن یک جایگاه مناسب برای مردم رودسر، گیلان و گردشگران است.

حیدری با تاکید بر اینکه باید یک نمایشگاه دائمی داشته باشیم، گفت: چند نقطه شناسایی شده و در حال آماده‌سازی هستیم تا در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار دهیم.

فرماندار رودسر یکی از ویژگی‌های روستا را مولد بودن آن دانست و گفت: یک روستایی باید همه آنچه که مورد نیاز خودش است تولید و عرضه کند که الحمدالله همه روستاهای رودسر از این ویژگی متمایز برخوردار هستند.

در کنار تولید ملی توجه به امنیت غذایی نیز ضروری است

حیدری تولید در روستاها را یکی از سیاست‌های دولت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: هر مشکلی که در راستای تولید در روستا وجود دارد باید توسط دهیاران و بخشداران برطرف شود و آن‌ها مکلف هستند که قدم به قدم در خدمت روستاییان باشند.

فرماندار رودسر، اشتغال پایدار خانوارهای روستایی را یک اصل انکارناپذیر دانست و گفت: اگر اقتصاد خانوار روستایی پایدار و مستقل بماند حس کارآفرینی و اشتغالزایی به بدنه جامعه نیز رسوخ پیدا می‌کند.

حیدری با بیان اینکه در کنار تولید ملی توجه به امنیت غذایی نیز ضروری است، گفت: امروز در دنیا جنگ غذایی وجود دارد و ما به اتکا همین مردم در روستاها موفق بوده‌ایم.

وی با قدردانی از دهیار و شورای روستای کُرجه پشت گفت: ان‌شاءالله این حمایت‌های تداوم داشته باشد و در سایر مناطق رودسر نیز شاهد برگزاری جشنواره‌های متعددی باشیم چراکه توسعه پایدار روستایی یکی از سیاست‌های نظام است.

Share