جراحی بینی شکسته در تهران

برای جراحی بینی شکسته شما باید به یک کلینیک مطمئن مراجعه کنید.

با وجود این که عمل بینی به یک جراحی زیبایی تبدیل شده است که همه از آن بهره می برند اما می توان گفت هدف اولیه آن ترمیم بینی های شکسته و آسیب دیده بوده است. افرادی که بینی آن ها دچار شکستگی شده است، به جز زیبایی برای سلامت خود به جراحی نیاز دارند. پس جراحی بینی شکسته نه تنها به زیبایی بینی بلکه به عملکرد طبیعی بینی نیز اهمیت می دهد.
در این راهنما، علائم شکستگی بینی را با شما در میان می گذاریم و راه درمان و مراقبت از آن را به شما نشان خواهیمم داد.

علائم بینی شکسته

بینی افراد از اجزاء متفاوتی از جمله غضروف و استخوان ساخته شده است. در اثر ضربه بینی ممکن است آسیب های متفاوتی از جمله شکستگی استخوان بینی برای فرد پیش آید که علائم متفاوتی نیز به همراه دارد. علایم اصلی شکستگی بینی شامل درد شدید در ناحیه بینی، خونریزی، تورم و ناتوانی در حرکت بینی و تغییر شکل بینی هستند. علائم فرعی دیگری شکستگی بینی را همراهی می کنند که شامل سردرد، شکاف در استخوان بینی و کبودی در اطراف بینی و چشم ها است. راه قطعی درمان شکستگی بینی و خلاصی از این علائم جراحی بینی است.

مراقبت‌های قبل از عمل بینی شکسته

مسلما بینی شکسته به مراقبت بسیاری نیاز دارد تا به درمان کامل برسد. افرادی که قصد عمل بینی شکسته دارند بهتر است پس از انتخاب پزشک خود و گذراندن مراحل آمادگی پذیرش مانند تهیه آزمایشات و عکس های خود، تا زمان عمل جراحی نکات زیر را طبق دستورات جراح متخصص رعایت کنند:

  • طبق دستور پزشک از مصرف داروهایی که بر روی خونریزی تاثیر دارند و می توانند خونریزی را زیاد کنند، اجتناب کنند.
  • بهتر است بیمار در این دوران تغذیه سالم داشته باشد و از خوردن و نوشیدن موادی که ممکن است میزان خونریزی را زیاد کنند بپرهیزد.
  • تا زمان جراحی استراحت کافی داشته باید و از فعالیت های فیزیکی بپرهیزید.
  • از پیش برای دوران بازیابی خود برنامه منظمی تعیین کنید.

مراحل جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته نیز همچون دیگر جراحی ها شامل ۵ مرحله می شود.

مرحله اول شامل ارزیابی و تشخیص مشکلات بیمار است. در این مرحله پزشک با بررسی بیمار و عکس های او و شدت شکستگی در بینی تصمیم به جراحی می گیرد.

در مرحله دوم پیش از عمل آزمایشات اساسی انجام می شوند و ممکن است دارو هایی منع شوند و یا داروهای دیگری برای فرد تجویز گردند.

مرحله سوم انجام جراحی بینی است که با توجه به تشخیص پزشک ممکن است جراحی تنها برای رفع شکستگی باشد یا به درخواست بیمار جراحی زیبایی نیز همراه با ترمیم شکستگی صورت گیرد.

مرحله چهارم ساعات اولیه پس از جراحی است که در آن بیمار تحت نظر گروه پزشکی خواهد بود و دارو ها و مراقبت ها و دستورات لازم را دریافت می کند.

در مرحله پنجم نیز بیمار پس از مرخصی موظف به پیروی از دستورات پزشک خود و مراقبت از بینی خود است که این مراقبت شامل استراحت کافی، مصرف دارو ها و رعایت بهداشت صورت فرد است.

عمل همزمان زیبایی و رفع شکستگی بینی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند هنگام جراحی بینی شکسته، عمل زیبایی هم انجام دهند. این افراد در کنار رفع شکستگی، درخواست رفع ایرادات و نواقص زیبایی بینی خود را دارند که در حین عمل بینی شکستته انجام پذیر است. در این موارد در کنار رفع مشکل شکستگی با استفاده از تکنیک های جراحی پلاستیک بینی فرد را ترمیم می کند.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی شکسته

درمان بینی شکسته با انجام عمل بینی پایان نمیابد و فرد پس از جراحی نیاز به رعایت دستورات پزشک دارد: این دستورات شامل موارد زیر می باشند:

  • پس از جراحی بیمار باید استراحت کافی داشته باشد و از فعالیت های فیزیکی سنگین بپرهیزد.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کند به‌ویژه داروهای ضد التهاب و مسکن.
  • از پک سرد برای ناحیه اطراف بینی و چشم ها استفاده کند. این کار از خونریزی و کبودی جلوگیری می ند.
  • حتما در زمان های مشخص شده با پزشک خود مشورت کنید و علائم خود را با او در میان بگذارید.

درمان شکستگی بینی بدون جراحی

درمان شکستگی بینی بدون انجام جراحی بینی نیز امکان پذیر است. این روش در صورتی که شکستگی جزئی باشد و یا بیمار شرایط جراحی را نداشته باشد، صورت می گیرد. در این صورت از روش هایی برای کاهش علائم و همچنین بهبود ظاهری بینی تا جای ممکن استفاده می شود. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از اسپلینت ها که برای مدتی ساختار بینی را حفظ می کنند و تحرک بینی را در زمان درمان کاهش می دهند.
  • تجویز داروهای مسکن و ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)
  • استفاده از کمپرس یخ برای جلوگیری از کبودی و کاهش تورم و درد در ناحیه بینی و اطراف چشم ها.

چگونگی انتخاب مرکز جراحی مناسب در تهران برای عمل بینی شکسته

برای جراحی بینی شکسته شما باید به یک کلینیک مطمئن مراجعه کنید. انتخاب پزشک ماهر و با تجربه کیفیت سطح زندگی شما را پس انجام عمل زیبایی تضمین می کند. کلینیک ایرانیان، کلینیک کارن، ونک سنتر مرکزهای مناسبی برای عمل بینی در تهران میباشند.

حتما پیش از گرفتن وقت جراحی نمونه جراحی های پیشین پزشک را بررسی کنید و در زمان مشاوره عمل بینی اطلاعات دقیق در ارتباط با نحوه انجام جراحی و نتیجه پایانی آن بگیرید. اما در کنار اهمیت تخصص پزشک و مجوز های او امکانات مرکزی که جراحی در آن انجام می شود نیز دارای اهمیت است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

Share