هواشناسی اعلام کرد

گیلان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد؛ نفوذ سامانه کم و بیش ناپایدار

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور ۳ هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه کم و بیش ناپایدار و فعالیت تناوبی آن تا اواخر هفته آینده در منطقه است.

وی افزود: طی این مدت شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، روند کاهش دما، وزش باد، (پاره‌ای نقاط شدید)، بعضی ساعات بارندگی (برخی مناطق رگباری و شدید / ‏‬موقتی خیلی شدید) فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ به ویژه طی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده نیز پیش بینی شده است.

دادرس از صدور ۳ هشدار زرد هواشناسی جوی، کشاورزی و دریایی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی در خصوص شرایط دریا نیز بیان کرد: طی روزهای یکشنبه الی دوشنبه شنا و گردشگری گاهی با احتیاط مناسب است و شرایط صد کیلکا یکشنبه تا چهارشنبه نیز با احتیاط مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

Share