با حضور رئیس کل دادگستری گیلان؛

محمد صفری دادستان شهرستان تالش شد | معارفه رئیس حوزه قضایی کرگانرود

رییس کل دادگستری استان گیلان در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان تالش گفت: مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند زیرا در نظام اسلامی مسئول به معنای رئیس نیست بلکه به معنای پاسخ گو بودن به مطالبات به حق آنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان تالش با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر صفرتصریح کرد: کار در دستگاه قضایی کار دشواری است و پرچمداران عدالت با سختی در راستای احقاق عدالت تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تالش وحدت خوبی حاکم است اظهار داشت: وحدت رمز موفقیت است و تمامی مسئولان باید در راستای تحکیم وحدت قدم برداشته و از هر اقدامی که آن را خدشه دار می کند پرهیز نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر صیانت از حقوق عامه گفت: مسئولان قضایی باید با سایر دستگاه ها تعامل داشته باشند و در مسیر جلب اعتماد عمومی و استقرار آرامش مردم گام بردارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند زیرا در نظام اسلامی مسئول به معنای رئیس نیست بلکه به معنای پاسخ گو بودن به مطالبات به حق آنان است.

این مقام ارشد قضایی فساد در حوزه های مختلف را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: مسئولان قضایی باید در مبارزه با فساد جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند و با فساد چه از ناحیه اشخاص حقوقی یا حقیقی، چه در حوزه اقتصاد یا اخلاق برخورد نمایند.

در پایان این مراسم محمد صفری با ابلاغ حکم ریاست قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان تالش منصوب و از زحمات میثم اسدی دادستان سابق شهرستان تالش قدردانی شد.

گفتنی است محمد صفری پیش از این رئیس حوزه قضایی کرگانرود بوده است و میثم اسدی نیز به سمت دادستان شهرستان رودسر منصوب شد.

با مردم بودن و برای مردم بودن یکی از خصوصیات مسئولان در نظام اسلامی است

مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی کرگانرود با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه شان مسئولیت در نظام اسلامی مردمی بودن آن است، تصریح کرد: با مردم بودن و برای مردم بودن باید یکی از خصوصیات مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه قضاوت یک شغل و منصب اداری نیست، اظهار داشت: قضاوت یک شان و جایگاه است و کارکردن در دستگاه قضایی بسیار دشوار و مشقت بار است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به مسئولان قضایی توصیه کرد که خوب و زود به پرونده های قضایی رسیدگی کنند تا مشمول اطاله دادرسی نشود و همواره زمان مناسب و کیفیت رسیدگی را در اولویت قرار دهند.

وی یکی از راهکارهای کاهش پرونده در محاکم قضایی را صلح و سازش ما بین اصحاب پرونده دانست که شوراهای حل اختلاف در این راستا نقش اصلی و اساسی را بر عهده دارند و باید از ظرفیت افراد موثر و سرشناس در مسیر ایجاد صلح و سازش استفاده نمایند.

این مقام ارشد قضایی یکی از زمینه های فساد را تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت: دستگاه های متولی نباید به هیچ عنوان اجازه تغییر کاربری اراضی زراعی را صادر کنند تا زمینه تخریب مزارع و سودجویی برای برخی افراد فرصت طلب فراهم گردد.

در پایان این مراسم سعید میرزا پور با ابلاغ حکم ریاست معظم قوه قضائیه به سمت رئیس حوزه قضایی کرگانرود منصوب و از زحمات محمد صفری رئیس سابق حوزه قضایی کرگانرود قدردانی شد.

گفتنی است سعید میرزا پور پیش از این رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی ماسال بوده است و محمد صفری نیز به سمت دادستان شهرستان تالش منصوب شد.

Share