رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر خبر داد؛

عاملان قطع درختان پارک ملی بوجاق به مراجع قضایی معرفی شدند

رییس اداره پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق کیاشهر از دستگیری و معرفی عاملان قطع درختان پارک ملی بوجاق کیاشهر به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق کیاشهر گفت: ماموران یگان حفاظت این پارک، در گشت مشترک با یگان حفاظت محیط زیست لاهیجان درحوزه پارک ملی بوجاق دمتوجه ورود تخریب کنندگان محیط زیست وقطع و انتقال درختان این منطقه شدند.

احسان باقری پور با اشاره به اینکه قطع هر نوع درخت در منطقه پارک ملی بوجاق ممنوع است، افزود: محیط بانان پس از انجام تحقیقات و بررسی خسارت‌ها وارده دیشب با انجام اقدامات پیشگیرانه در منطقه ۲ نفر را که با یک دستگاه اره موتوری درختان را قطع می‌کردند دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

وی با بیا اینکه از این افزاد متخلف ۴۰ اصله درخت قطع شده کشف شد، گفت: جریمه قطع درختان جنگلی طبق تعداد درختان قطع شده و قطر درختان مشخص می‌شود.

رییس اداره پارک ملی خشکی-دریایی بوجاق با اشاره به برنامه‌های این اداره در برخورد با متجاوزان به اراضی پارک ملی گفت: نیرو‌های یگان حفاظت این اداره با گشت زنی‌های مداوم و بی وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت می‌کنند و به متخلفان اجازه دست درازی به این منابع را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارش و پیشنهاد‌های مردم طبیعت دوست گیلان است.

Share