سرپرست اداره پارک ملی بوجاق خبر داد:

جمع آوری و تخریب کومه‌های شکار و صید غیر مجاز در پارک ملی بوجاق گیلان

احسان باقری‌پور، سرپرست اداره پارک ملی بوجاق گفت: در عملیات گشت و کنترل مشترک ماموران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سپید رود و اداره پارک ملی بوجاق ۴ کومه شکار وصید غیر مجاز از مسیر رودخانه سپیدرود در کیاشهر با دستور دادستان جمع آوری و تخریب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کومه‌های شکار و صیدغیر مجاز در پارک ملی بوجاق جمع آوری شدند.

احسان باقری‌پور، سرپرست اداره پارک ملی بوجاق گفت: در عملیات گشت و کنترل مشترک ماموران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سپید رود و اداره پارک ملی بوجاق ۴ کومه شکار وصید غیر مجاز از مسیر رودخانه سپیدرود در کیاشهر با دستور دادستان جمع آوری و تخریب شد. همچنین، پنچ حلقه تیوپ، ده رشته تور زیر آبی و دو دستگاه لاکش جمع آوری و ضبط گردید.

وی افزود: این کومه‌ها که مکانی برای شکار پرندگان مهاجر آبزی و صید ماهیان بود به صورت غیر مجاز به وسیله شکارچیان و صیادان و افراد سودجو احداث شده بود، با تلاش ماموران یگان حفاظت تخریب شد.

سرپرست اداره پارک ملی بوجاق گفت: کومه‌های شکار و صید درسطح شهرستان پس از شناسایی و با دستور مراجع قضایی تخریب خواهند شد.

باقری‌پور افزود: محیط زیست عملیات گشت و کنترل روزانه عرصه‌های طبیعی را در دستور کار دارد و هر گونه صید و شکار در محدوده پارک ملی ممنوع بوده و این حساسیت‌ها با توجه به تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی و غضروفی توسط اداره شیلات در مسیر رودخانه سپیدرود بیشتر شده است. همچنین حفظ و حراست از محیط زیست بر اساس اصل پنچاه قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی شده که تا ان‌شاءلله بتوانیم میراث دار خوبی برای آیندگان باشیم.

وی از شهروندان و علاقمندان به محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه صید و شکار غیر مجاز اطلاع‌رسانی کنند تا با شکارچیان غیرمجاز برخورد قانونی شود و با این کار همچنین به حفظ و حراست حیات وحش نیز کمک می‌شود.

Share