معرفی خودرو؛

سدان مشترک نیسان و دانگ فنگ برای بازار ایران + عکس

طراحان برای نمای عقب ونوسیا D۶۰ پلاس همراه با ترند روز از چراغ‌های اصلی یکپارچه استفاده کردند. هرچند نمای عقب دارای طراحی ساده‌ای است، اما با سایر بخش‌ها هماهنگی مناسبی دارد. طول این سدان به ۴۷۶۱ میلی‌متر، عرض آن به ۱۸۰۳ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به ۱۴۸۷ میلی‌متر می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گجت نیوز، ونوسیا D۶۰ پلاس که به عنوان یک سدان مشترک نیسان ژاپن و دانگ فنگ چین محسوب می‌شود مدتی قبل از طریق واردات وارد ایران شده و به تازگی نیز در نمایشگاه روایت خدمت ویژه هفته دولت به معرض نمایش درآمد. این سدان دورگه ژاپنی چینی به زودی روانه بازار ایران خواهد شد و در همین راستا قصد داریم شما را با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

معرفی ونوسیا D۶۰ پلاس

شرکت ژاپنی نیسان برای گسترش فعالیت خود در چین طی همکاری با دانگ فنگ یک برند جدید به نام ونوسیا را راه‌اندازی کرد. این برند در ابتدا با موفقیت همراه نبود و پس از ۱۰ سال مجددا فعالیت خود را از سر گرفت و با عرضه محصولاتی چون ونوسیا وی آنلاین که بر پایه نیسان ایکسل تریل توسعه پیدا کرده بود، به آمار فروش مناسبی دست پیدا کرد. محصولات چون D۶۰ پلاس و STAR نیز پس از وی آنلاین روانه بازار شدند.

بخش طراحی ونوسیا دی ۶۰ پلاس

ونوسیا D۶۰ پلاس که در ردیف سدان‌های خانوادگی قرار می‌گیرد طبق زبان طراحی سایر محصولات ونوسیا طراحی شده است. در نمای جلو این خودرو شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ و عریض هستیم که ترکیب آن با چراغ‌های اصلی مستطیلی و بزرگ توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. طراحان از خطوط تند و تیز در بخش‌های مختلفی این خودرو استفاده کردند که باعث شده این خودرو اسپرت به نظر برسد.

طراحان برای نمای عقب ونوسیا D۶۰ پلاس همراه با ترند روز از چراغ‌های اصلی یکپارچه استفاده کردند. هرچند نمای عقب دارای طراحی ساده‌ای است، اما با سایر بخش‌ها هماهنگی مناسبی دارد. طول این سدان به ۴۷۶۱ میلی‌متر، عرض آن به ۱۸۰۳ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به ۱۴۸۷ میلی‌متر می‌رسد.

ونوسیا دی ۶۰ پلاس در بخش کابین نیز از طراحی مدرن و به‌روزری بهره می‌برد. روی داشبورد این خودرو صفحه نمایش بزرگ و پهن به همراه دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع یکپارچه جلب توجه می‌کند. مالکان می‌توانند از طریق این صفحه نمایش علاوه بر سیستم مالتی مدیا و سیستم تهویه مطبوع، سایر آپشن‌ها را نیز کنترل کنند.

از سایر ویژگی‌های کابین می‌توان به فرمان دی‌کات به همراه کلیدهای کنترلی و کلاستر دوگانه آنالوگ و دیجیتال اشاره کرد. همچنین کابین این سدان از متریال با کیفیتی بهره می‌برد و می‌تواند برای خانواده‌ها فضای مناسبی را فراهم کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

از امکانات رفاهی و ایمنی ونوسیا D۶۰ پلاس می‌توان به تهویه مطبوع دیجیتالی، سانروف، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

مشخصات فنی

ونوسیا D۶۰ پلاس به یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با کد HR۱۶ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT ایکس ترونیک ساخت نیسان به چرخ‌های جلو انتقلال پیدا می‌کند. همچنین این خودرو در برخی بازارها با گیربکس ۵ سرعته دستی نیز به فروش می‌رسد، اما به احتمال زیاد نسخه اتوماتیک آن به بازار ایران عرضه خواهد شد.

ونوسیا D۶۰ پلاس در جلو از سیستم تعلق مک فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی یکپارچه بهره می‌برد. هرچند هندلینگ این خودرو در سطح بالایی قرار ندارد، اما سواری نرمی ارائه خواهد داد. این سدان دورگه ژاپنی چینی ظرف مدت ۱۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز حدود ۶.۴ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

Share