سوزوکی سیاز یک سدان اقتصادی؛

سدان جدیدی از سوزوکی به ایران می‌آید | مشخصات فنی سوزوکی سیاز

در حال حاضر شرکت واردکننده جزئیات قیمتی این خودرو ا اعلام نکرده، اما این سدان اقتصادی در بازار امارات با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلاری به فروش می‌رسد. ار رقبای این سدان ژاپنی در بازار ایران می‌توان به سدان‌های چینی و سدان‌های داخلی مانند شاهین، دنا و تارا اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گجت نیوز، سوزوکی سیاز به عنوان یک سدان اقتصادی به زودی وارد ایران خواهد شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات رفاهی Suzuki Ciaz آشنا خواهیم شد.

شرکت راستا موتور خاورمیانه که به عنوان واردکننده خودرو سوزوکی سیاز شناخته می‌شود به تازگی این سدان اقتصادی را در نمایشگاه روایت خدمت ویژه هفته دولت به نمایش گذاشت تا به زودی شاهد عرضه آن به بازار ایران باشیم. در ادامه با طراحی ظاهری، مشخصات فنی و سطح امکانات Suzuki Ciaz آشنا می‌شویم.

معرفی سوزوکی سیاز

خودروهای سوزوکی در بازار ایران جزو خوردوهای محبوب به شمار می‌روند؛ برای مثال سوزوکی گرند ویتارا که سال‌ها توسط ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شد، توانست به محبوبیت چشمگیری دست پیدا کند. اکنون شرکت راستا موتور خاورمیانه با عرضه محصولات این شرکت ژاپنی نظیر سیاز قصد دارد تا با دیگر به نیاز علاقه‌مندان به محصولات سوزوکی پاسخ دهد. این سدان اقتصادی قادر به رقابت با خودروهای چینی هم‌رده خواهد بود.

بخش طراحی

هرچند سوزوکی سیاز دارای طراحی ظاهری نسبتا ساده‌ای است، اما همچنان زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسد و طراحی آن برای یک خودرو اقتصادی قابل قبول است. در نمای جلو شاهد چراغ‌های اصلی بزرگ و خطوط شکسته متعددی هستیم که نمای نسبتا خشنی را به وجود آورده است. جلوپنجره نیز با دو خط کرومی در بالا و پایین به چراغ‌ها متصل شده است. سپر با همراه ورودی هوای ثانویه و دو چراغ مه‌شکن از سایر ویژگی‌های این بخش محسوب می‌شود.

طراحان برای نمای عقب طراحی جذاب‌تری را در نظر گرفتند. در این بخش چراغ‌های اصلی به شکل دوتکه و بسیار بزرگ به چشم می‌خورند که تا روی گلگیر عقب نیز امتداد دارند. طراحان با ایجاد برآمدگی روی در صندوق توانستند حالتی اسپرت را به وجود آورند. همچنین طراحان در این بخش دو شب رنگ را داخل یک قابل کرومی قرار داده و روی سپر عقب تعبیه کردند.

کابین سوزوکی سیاز همانند بخش بیرونی آن ساده است که با توجه به ماهیت اقتصادی آن نمی‌توان از آن ایراد گرفت. از ویژگی‌های این بخش می‌توان به سیستم پخش خودرو، پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، دریچه‌های تهویه مطبوع روی داشبورد، کلاستر آنالوگ، کامپیوتر سفری کوچک برای نمایش اطلاعات و فرمان سه شاخه ساده با کلیدهای کنترلی صوتی اشاره کرد.

شرکت سازنده برای داشبورد و کابین از متریال با کیفیت قابل قبولی استفاده کرده که دارای دوام زیادی خواهند بود. همچنین هر دو ردیف خودرو برای سرنشینان فضای مناسبی را فراهم خواهند کرد. گفتنی است نسخه‌ای که شرکت راستا موتور خاورمیانه از آن پرده برداشته، فاقد نمایشگر و سیستم مالتی مدیا است، اما ممکن است نسخه‌های نهایی آن به این آپشن نیز مجهز شوند.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز در بازارهای مختلف با پیشرانه‌های متعددی قابل سفارش است، اما شرکت واردکننده فقط نسخه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی را برای بازار ایران در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولی شده از این پیشرانه توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. ضمن اینکه این گیربکس دارای حالت تعویض دستی نبوده و فقط از حالت L و ۲ بهره می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی سوزوکی Ciaz

در حال حاضر شرکت راستا موتور خاورمیانه سطح امکانات سوزوکی سیاز را مشخص نکرده، اما نسخه فول این سدان اقتصادی از امکانات متعددی چون کی‌لس استارتر و ریموت با دکمه استارت/استپ، آفتاب‌گیر عقب، چراغ‌های مطالعه ردیف عقب، روکش چرم صندلی‌ها، آینه‌های کناری تاشو برقی، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و ترکشن کنترل، ایزوفیکس، ترمز کمکی، ۲ ایربگ، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی کیلومترشمار دیجیتال، نمایشگر ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد.

قیمت Suzuki Ciaz

در حال حاضر شرکت واردکننده جزئیات قیمتی این خودرو ا اعلام نکرده، اما این سدان اقتصادی در بازار امارات با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلاری به فروش می‌رسد. ار رقبای این سدان ژاپنی در بازار ایران می‌توان به سدان‌های چینی و سدان‌های داخلی مانند شاهین، دنا و تارا اشاره کرد. همچنین این خودرو از مزایای متعددی چون استهلاک پایین، موتور تنفس طبیعی وعدم حساسیت به کیفیت بنزین نیز بهره می‌برد.

Share