مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

دمای هوا ۴ درجه افزایش می یابد | شکل گیری ناپایداری‌های همرفتی و موقتی

مدیرکل هواشناسی گیلان استان گفت: شرایط آب و هوای گیلان برای برداشت برنج تا چهارشنبه مساعد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دما بین ۲ تا ۴ درجه افزایش می‌یابد، افزود: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های همرفتی و موقتی، افزایش ابر، وزش با (برخی نقاط شدید)، وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته منطقه اسب وونی تالش با ۱۵ درجه خنک‌ترین و شهرستان صومعه سرا ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مناطق گیلان بوده‌اند، گفت: دریا امروز دوشنبه برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب بوده اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مناسب است.

وی با بیان اینکه به تدریج از پنجشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه بارشی و افزایش ابر در برخی ساعات در استان شاهد بارش باران خواهیم بود، اضافه کرد: این سامانه تا اوایل هفته آینده در استان مستقر است.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از امروز تا چهارشنبه و حداکثر تا صبح پنجشنبه هفته جاری بهترین فرصت برای برداشت برنج در اراضی شالیزاری گیلان است از این رو ضرورت دارد برنجکاران از این فرصت برای برداشت محصول استفاده کنند.

Share