هواشناسی گیلان خبر داد؛

آغاز هفته بارانی در گیلان | کاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از فردا با ورود سامانه بارشی و خنک به منطقه شاهد ابرناکی، مه آلودن بودن هوا، بارندگی و وزش باد خواهیم بود، افزود: بارش پراکنده باران از اواخر وقت امشب در گیلان آغاز می شود و تا اواسط هفته ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، بیشینه و کمینه دمای هوای رشت طی امروز را به ترتیب ۳۲ و ۱۹ درجه سلسیوس دانست و اظهار کرد: در حال حاضر آسمان گیلان صاف تا نیمه ابری است، اما از عصر و شب افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از فردا با ورود سامانه بارشی و خنک به منطقه شاهد ابرناکی، مه آلودن بودن هوا، بارندگی و وزش باد خواهیم بود، افزود: احتمال رعد و برق و تگرگ نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش چهار تا هشت درجه ای دمای هوای استان خبر داد و تصریح کرد: بارش پراکنده باران از اواخر وقت امشب در گیلان آغاز می شود و تا اواسط هفته ادامه دارد.

دادرس، آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها را دور از انتظار ندانست و عنوان کرد: همچنین احتمال خسارت به سازه های سبک و لغزش و رانش زمین وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه خنک تا روز دوشنبه هفته آینده، گفت: طی این مدت احتمال خسارت به شالیزارها وجود دارد. همچنین کشاورزان از کار در فضای باز خودداری کنند، زیرا خطر اصابت صاعقه پیش بینی می شود.

Share