مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گیلان مطرح کرد؛

در آینده نزدیک کارمزد بانک قرض الحسنه مهر ایران به صفر درصد می‌رسد

نجفی شعاع ضمن بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سمت صفر نمودن کارمزد تسهیلات بانکی پیش می‌رود، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت افزایش قدرت خرید کالا و خدمات آحاد جامعه، طرح کالا کارت را ارائه داده است تا مشتریان بدون سپرده‌گذاری از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت با خبرنگاران استان برگزار گردید، به تشریح عملکرد بانک در استان پرداخت.

«محمدرضا نجفی شعاع» با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان، بیان کرد: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعتماد و حمایت‌های مردم عزیز کشورمان از مرز ۲۰۰ همت عبور کرد و از ابتدای سال جاری، بانک ۳۰ درصد رشد منابع داشته است که این رقم در استان ۲۴ درصد می‌باشد.

در ادامه این نشست، نجفی شعاع، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به پرداخت ۸۰ درصد از منابع جمع آوری شده، دارای نسبت مطالبات به مصارف زیر نیم درصد بوده و این، نشان دهنده خوش حسابی مشتریان بانک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان تصریح کرد: سرمایه مناسب و کافی، یکی از الزامات برای حفظ سلامت نظام بانکی می‌باشد. این در حالی است که نسبت کفایت سرمایه که توسط بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است، ۸ درصد می‌باشد، حال اینکه با افتخار اعلام می‌کنیم این عدد در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۸.۸ درصد می‌باشد.

وی در ادامه افزود: تعداد مشتریان بانک در شانزدهمین سالی که از عمر آن می‌گذرد، به بیش از پانزده میلیون نفر رسیده است و رشدی ۷ درصدی را نسبت به پایان سال نشان می‌دهد.

در ادامه نشست، نجفی شعاع ضمن بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درصدد آن است که باری از دوش اقشار کم بضاعت جامعه بردارد، افزود:  تعداد ۱۲هزار و۸۰۰ فقره وام کمیته امداد به مبلغ ۱۱هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که سهم استان گیلان ۳۵۳ فقره به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال بوده است. همچنین ۵.۷۰۰ فقره وام سازمان بهزیستی به مبلغ ۵.۱۰۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که سهم استان گیلان ۱۵۲ فقره به مبلغ ۱۵۷ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال و بیماران معسر، بیان کرد: ۱۶هزار فقره وام اشتغال استانداری به مبلغ ۱۶.۲۵۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که سهم استان گیلان ۶۳۰ فقره به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است. در زمینه بیماران معسر، ۳۶.۰۰۰ فقره وام به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در کشور پرداخت شده که در استان گیلان یک هزار و ۷۷۰ فقره به مبلغ کل ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نجفی شعاع در ادامه به آمار بالای افتتاح حساب و درخواست وام به‌صورت غیرحضوری، به عنوان یکی از مهمترین خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: تعداد تسهیلات آنلاین پرداخت شده به مشتریان به صورت غیرحضوری در یک سال اخیر برابر ۴۳۵هزار فقره به مبلغ ۱۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که سهم استان گیلان ۹ هزار و ۵۰۰ فقره به مبلغ ۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که تسهیل فرآیند دریافت وام قرض‌الحسنه برای آحاد جامعه جزو آرمان‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است، بیان کرد:  در یک سال اخیر، مجموع تسهیلات پرداخت شده ازدواج در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور بالغ بر ۳۴هزار و ۲۰۰ فقره به مبلغ بالغ بر ۵۴هزار میلیارد ریال بوده است که در استان بالغ بر ۷۰۹ فقره به مبلغ بالغ بر ۱.۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. همچنین، بالغ بر ۳۵هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات فرزندآوری در کشور به مبلغ بالغ بر ۱۵هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده که در استان بالغ بر ۵۳۲ فقره به مبلغ بالغ بر ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نجفی شعاع در پایان این نشست، ضمن بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سمت صفر نمودن کارمزد تسهیلات بانکی پیش می‌رود، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت افزایش قدرت خرید کالا و خدمات آحاد جامعه، طرح کالا کارت را ارائه داده است تا مشتریان بدون سپرده‌گذاری از مزایای آن بهره‌مند شوند. همچنین جهت افزایش سطح رفاهیات پرسنل سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها، طرح مهریار را جهت بهبود معیشت آنان ارائه نموده است.

Share