مدیرکل گردشگری گیلان خبر داد؛

تکمیل ظرفیت برخی اقامتگاه‌های گیلان | ورود بیش از ۱۵ میلیون نفر مسافر در شهریور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از تکمیل ظرفیت ظفیت برخی اقامتگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی پنج‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ با اشاره به سفرهای تابستانی تعطیلات پایان هفته، اظهار کرد: گیلان به جهت قابلیت‌های گردشگری یکی از مقاصد اصلی مسافران و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از تکمیل ۱۰۰ درصدی ظرفیت برخی اماکن اقامتی و گردشگری گیلان خبر داد و افزود: ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی شهرستان‌های فومن، ماسوله و قلعه رودخان و برخی از شهرستان‌های دیگر گیلان تکمیل شده است.

جهانی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به افزایش حضور گردشگران به گیلان مراکز اقامتی رسمی سطح استان شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها تا کنون با تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی مواجه هستند.

او با تاکید بر لزوم بازرسی از اماکن گردشگری و اقامتی گیلان، بیان کرد: بازدیدهای نظارتی ویژه توسط بازرسان این مجموعه بر نحوه ارائه خدمات در تأسیسات گردشگری استان به‌ویژه مراکز اقامتی و مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی بین‌راهی در حال انجام است و تا پایان تعطیلات پیش‌رو به‌صورت مستمر ادامه دارد.

جهانی با آرزوی سفری خوش برای مسافران و گردشگران در دور پایانی سفر تابستانه، افزود: گیلان دارای ۳ هزار واحد اقامتی، خانه مسافر و هتل آپارتمان بوده و ۱۰۰ هزار تخت دارد.

رکورد سفرهای نوروزی شکسته شد

با عنایت به ادامه سفر در شهریور ماه و تعطیلات پیش رو، گیلان با توجه به جاذبه‌های فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی بعنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور بوده که استان گیلان میزبان بیش از ۱۵ میلیون نفر از هم میهنان عزیز تا ۲۱ شهریور ماه بوده است.

ولی جهانی اظهار کرد: ۹میلیون نفر از تعداد یادشده از روز شانزدهم تا بیست و یکم شهریور ماه به گیلان سفر کرده اند.

او اظهار کرد: شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، لاهیجان و رودسر به ترتیب بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده و شهرستان‌های آستارا، فومن و طوالش در رده‌های بعدی قرار دارند.

جهانی اضافه کرد: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جهانی با بیان اینکه بیش از ۳۳میلیون نفر شب در استان اقامت داشته‌اند از افزایش ۴۵ درصد ماندگاری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: بیش از صد در صد واحد‌های اقامتی استان سطح اشغال داشته اند.

او تصریح کرد: ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آن‌ها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

Share