آذرپور در گفتگو با دیارمیرزا تاکید کرد؛

برخورد قاطع با تورهای غیرمجاز گردشگری در گیلان | سودجویان به مراجع قضایی معرفی شدند

سرپرستان برخی تورهای غیرمجاز گیلانگردی در استان تذکر گرفتند و جهت برخورد قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه یکی از وظایف ما نظارت و کنترل بر تورهای گردشگری است، اعلام کرد: طی روزهی اخیر مشاهده شده که در خبشهای از استان افرادی مبادرت به حرکات جمعی غیرمجاز به نام تور گردشگری می کنند که به هیچ وجه مصداق تور گردشگری نیست.

حمیدرضا آذرپور با تاکید بر اینکه تور گردشگری از تعریف و چارچوب مشخصی برخوردار است، افزود: راهنمای تور نیز از یک فرآیند آموزشی عبور کرده و پس از طی دوره های مختلف و کسب تائید صلاحیت به عنوان راهنمای تور منصوب می شود.

وی با بیان اینکه صرف آشنایی با یک منطقه مشمول راهنمای تور نمی شود، افزود: همکاری نزدیکی بین گشت مشترک این اداره کل و نیروی انتظامی برقرار است که ثمره آن برخورد با ۷۴ تور گردشگری غیرمجاز بوده است.

آذرپور ادامه داد: برخی از این گروه ها فاقد مجوز بوده و از طریق فضای مجازی و بصورت غیرقانونی و با وعده های دروغین اقدام به تبلیغ برای برپایی تور کرده بودند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به برخوردهای صورت گرفته در ۴۸ ساعت اخیر اظهار کرد: سه دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شده و با هماهنگی عوامل انتظامی متخلفان نیز به مرجع قضایی معرفی شدند تا اقدامات قانونی لازم برای برخورد قاطع با آنان صورت گیرد.

آذرپور گفت: همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در خصوص اجرای تورهای گردشگری منتشر شده، از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده چنین تبلیغاتی با شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این اداره‌کل بشمار می‌آید و در این راستا با افراد و گروه‌هایی که برخلاف پروتکل‌های اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون اغماض برخورد خواهد شد.

Share