در بیانیه ای اعلام شد؛

تحریم‌های جدید انگلیس، آمریکا، استرالیا و کانادا؛ اسماعیلی و زاکانی تحریم شدند

چهار کشور انگلیس، آمریکا، استرالیا و کانادا، تحریم‌های جدیدی را علیه شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران وضع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه طی بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای حقوق بشری افزود که این کشور تحریم‌های جدیدی را در هماهنگی با سایر متحدانش، علیه ایران وضع کرده است. در این بیانیه با اشاره به سالگرد اغتشاشات پارسال آمده است: انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم های هماهنگ شده ای را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.

طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران و سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا از جمله کسانی هستند که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به سلسله تحریم‌های ضد ایرانی این کشور در حمایت از اغتشاشات، آمده است: بریتانیا بیش از ۳۵۰ مقام و نهاد ایرانی از جمله دادستان کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به طور کامل تحریم کرده است.

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس نیز با تکرار مواضع مداخله‌جویانه لندن در امور داخلی ایران ادعا کرد که تحریم‌های جدید «پیام روشنی را ارسال می‌کند که بریتانیا و شرکای ما همچنان در کنار زنان ایرانی خواهند ایستاد»

Share