ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان؛

افزایش ظرفیت لجن کشی به میزان ۴۰۰ مترمکعب در ساعت

ایستگاه پمپاژ اولیه تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان به دستگاه پمپ لجن کش قوی ۱۰ اینچی مجهز شد. تصفیه خانۀ فاضلاب لاهیجان را میتوان به عنوان مهمترین بخش از این سامانۀ منسجم قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: به منظور افزایش ضریب اطمینان انتقال فاضلاب به بخش‌های فرایندی تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان، یک دستگاه الکتروپمپ لجن کش ۱۰ اینچ با قدرت ۳۷ کیلووات و توان فاضلاب کشی ۴۰۰ مترمکعب در ساعت در محل ایستگاه پمپاژ اولیه تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان نصب شد.

مازیار علی‌پور تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف شرکت در بهره مندی حداکثری مردم شریف از هر میزان هزینۀ انجام شده در طرح‌های فاضلاب است و تصفیه خانۀ فاضلاب لاهیجان را میتوان به عنوان مهمترین بخش از این سامانۀ منسجم قلمداد کرد.

وی با اشاره به اقدامات گستردۀ شرکت آب و فاضلاب گیلان در هدایت خروجی‌های اصلی شبکه‌های فاضلاب سنتی شهر خصوصاً در حاشیه کمربندی این شهر به سمت تصفیه خانه، تاکید کرد علاوه بر اقدامات لازم برای مدیریت ورود فاضلاب به ویژه در مواقع بارندگی در این تصفیه خانه، اقدامات موثر دیگری نظیر احداث خط انتقال موازی در حاشیه کمربندی لاهیجان در حال انجام است.

علی پور؛ هزینه اجرای این عملیات را ۲ هزار میلیارد ریال و جمعیت بهره‌مند از آن را ۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

Share