مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد:

افتتاح ۴۲ طرح گازرسانی در هفته دولت در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از افتتاح ۴۲ طرح گازرسانی با ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عیسی جمال نیکویی گفت: درهفته دولت امسال، ۱۵ طرح گازرسانی روستایی در مناطق سخت گذر و ۲۷ طرح صنعتی با ۱۹ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال، ۵۲۰ خانوار روستایی در شهرستان‌های تالش، آستارا، شفت، لنگرود و املش با ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند، افزود: همچنین تعداد روستاهای برخوردار از گاز در گیلان به ۲ هزار و ۱۳۶ روستا و میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز به ۹۷ و یک دهم درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، از گازرسانی به ۲۷ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان با ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه خبر داد و گفت: حجم جایگزینی سوخت این صنایع ۴۰ میلیون مترمکعب در سال بود.

وی درخصوص طرح‌های در دست اجرای این شرکت، گفت: مجوز طرح‌های گازرسانی به ۱۵۲ روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ صادر و قراردادهای پیمانکاری در قالب ۸ طرح هم منعقد شده است.

جمال‌نیکویی با بیان اینکه گازرسانی در پیشرفت و توسعه مناطق مختلف گیلان نقش موثری دارد، گفت: بهره برداری از طرح‌های گازرسانی در مناطق مختلف و کسب و کارهای جدید را برای ساکنان این مناطق فراهم خواهد کرد.

Share