در هفتمین روز هفته دولت انجام شد؛

افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی مسلح استان گیلان در شهرستان رضوانشهر

وحید خرّمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در مراسم افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی مسلح در اراضی سنتی آبخور استان گیلان، گفت: با احداث این سردهنه بزرگ بر روی رودخانه شفارود، ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه از آب پایدار کشاورزی برخوردار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در مراسم افتتاح بزرگترین سردهنه بتنی مسلح در اراضی سنتی آبخور استان گیلان، گفت: با احداث این سردهنه بزرگ بر روی رودخانه شفارود، ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه از آب پایدار کشاورزی برخوردار شد.

وحید خرّمی در مراسم افتتاح سردهنه‌های شهرستان رضوانشهر که با حضور حسن محمدیاری نماینده مردم شریف شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال و نادر صفوی فرماندار رضوانشهر و جمعی از مسؤلین شهرستان برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های استاندار گیلان و پیگیری‌های فرماندار رضوانشهر در به سرانجام رساندن این پروژه، گفت: هرساله با توجه به سیلابی بودن رودخانه شفارود، سردهنه‌های اصلی منشعب از این رودخانه دچار تخریب می‌شده و مشکلاتی را برای تأمین آب کشاورزی این منطقه بوجود می‌آورد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم بر آن شد تا ۴ سردهنه امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان بصورت بتنی مسلح بر روی رودخانه شفارود طراحی و اجرا شود.

خرّمی با اشاره به تثبیت این سردهنه‌ها در مقابله با سیلاب‌های فصلی اظهار داشت: تمامی سردهنه‌ها با دریچه‌های کشویی مجهز به سیستم بالابر از جنس گیربکس هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در خصوص عمده عملیات این پروژه افزود: احداث بندهای انحرافی بتن مسلح ۴ سردهنه امیر بند، روشن دغن، سیدسرا و اردجان، ساخت ۹ دستگاه دریچه کشویی مجهز به سیستم بالابر از جنس گیربکس بر روی این سردهنه‌ها، احداث دیواره‌های بتنی، احداث کفبند گابیونی از جنس سنگ لاشه، احداث دیوار گابیونی و پوشش سنگچین از جنس سنگ لاشه در سواحل رودخانه و لایروبی انهار بندهای انحرافی از عمده عملیات این پروژه محسوب می‌شوند.

Share