اعضای شورای شهر رشت؛

آب و فاضلاب حق مردم رشت را می‌خورد | شهروندان از وضعیت آسفالت جانبازان ناراحتند

عباس نژاد تصریح کرد: تا زمانی که مصوبات قبلی اجرایی نشود مصوبه جدیدی به آب و فاضلاب نخواهیم داد، آب و فاضلاب حق مردم رشت را می‌خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ به ریاست محسن سماکچی در ساختمان شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محسن سماکچی، با اشاره به نامه فرماندار رشت در خصوص نرخ پیشنهادی سرویس حمل و نقل دانش آموزان، تصریح کرد: انتظار داشتیم که آموزش و پرورش در مرداد ماه نرخ پیشنهادی را اعلام نماید و شورا در این خصوص تصمیم گیری داشته باشد اما متاسفانه یک هفته تا بازگشایی مدارس باقی مانده و به دلیل بروکراسی اداری طولانی هنوز نرخ مصوب حمل و نقل دانش آموزان مشخص نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به‌عدم تغییر نرخ سرویس مدارس پس از شیوع کرونا پرداخت و گفت: واقعی نبودن نرخ سرویس مدارس، منجر به کاهش تعداد سرویس‌ها و اقدامات پشت دست برخی مدارس می‌شود.

سماکچی، با تاکید بر اینکه در انتخاب سرویس مدارس باید از افراد موجه استفاده شود تا محیطی امن برای دانش آموزان فراهم شود، افزود: در گذشته بسیاری از ون‌ها به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کردند و امروزه نیز باید اولویت ما فعالیت این خودروها به عنوان سرویس مدارس باشد. فعالیت برخی ون‌ها در خارج از محدوده شهری غیرقانونی است و اگر حادثه‌ای نیز رخ دهد بیمه خسارت نخواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری رشت نیز با اعلام اینکه ۵۱ پیمانکار سرویس مدارس مورد تایید سازمان قرار گرفته‌اند اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ مورد بازنشستگان آموزش و پرورش هستند.

سید شمس شفیعی دیگر عضو کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر ضرورت ثبت نام دانش آموزان در مدارس محدوده محل سکونت، خاطر نشان کرد: ثبت نام دانش آموزان در محدوده محل سکونت نیاز به سرویس مدارس را کاهش می‌دهد.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: غیرواقعی بودن نرخ سرویس‌ها سبب می‌شود خانواده‌ها به طور خصوصی و با نرخ بالاتر اقدام به تهیه سرویس دانش آموزان نمایند.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیسیون، با توجه به مصوبات قبلی شورا، موافقت خود را با سرویس رایگان در روز بازگشایی مدارس اعلام کردند.

در بخش پایانی جلسه، مسعود عباس نژاد با انتقاد از وضعیت آب و فاضلاب رشت خاطر نشان کرد: حدود شش ماه است که مسیر جانبازان رها شده و پیمانکار کار را تمام نکرده است و آن محور با ترافیک شدیدی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه زورمان به آب و فاضلاب نمی‌رسد، افزود: گله خود را اعلام می‌کنیم و خواستار پاسخگویی آب و فاضلاب هستیم. تذکر جدی به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان می‌دهیم و از مدیریت مجموعه می‌خواهیم در شورا حاضر شود و پاسخگوی شهروندان باشد.

مسعود عباس نژاد با اشاره به اینکه حدود ۱۵ میلیارد تومان از تبصره ماده ۳ به آب و فاضلاب مجوز داده‌ایم تصریح کرد: متاسفانه هیچ اقدامی از سوی آب و فاضلاب صورت نگرفته است. از همکاری شورا با آب و فاضلاب سوء استفاده شده است. هیچگونه نظارتی بر آب و فاضلاب نیز نداریم. بابت همه مواردی که مجوز داده‌ایم باید پاسخگوی شهروندان باشیم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت، با تاکید بر اینکه از این پس باید نماینده آب و فاضلاب برای دریافت مجوز از شورا حضور داشته باشد، تصریح کرد: تا زمانی که مصوبات قبلی اجرایی نشود مصوبه جدیدی به آب و فاضلاب نخواهیم داد، آب و فاضلاب حق مردم رشت را می‌خورد.

محسن سماکچی نیز با تایید مراجعات شهروندان برای موضوع پروژه جانبازان خاطر نشان کرد: روزی نیست که شهروندان پیگیر پروژه آب و فاضلاب در جانبازان نباشند. مردم از وضعیت جانبازان ناراحتند و این موضوع را از شورا و شهرداری می‌بینند و گمان می‌کنند شهرداری توان آسفالت یک خیابان را ندارد در صورتی که این بی‌لیاقتی از جانب شورا و شهرداری نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شهری شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با اشاره به مکاتبات صورت گرفته، افزود: وضع موجود از جانب شورا قابل پذیرش نیست. مردم در جریان جزییات مشکلات نیستند و از شهرداری و شورا انتظاراتی دارند در صورتی که بسیاری از مسائل از وظایف آب و فاضلاب است.

Share