سازمان امور مالیاتی:

وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه ممنوع می‌شود

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: براساس یکی از مصوبات این کمیسیون، وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: براساس یکی از مصوبات این کمیسیون، وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود.

«مهدی موحدی بک‏نظر» با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره بخشی از احکام مالیاتی برنامه هفتم توسعه کشور بیان‌داشت: مطابق مصوبه کمیسیون تلفیق، نرخ مالیات به تولید ناخالص داخلی در برنامه هفتم توسعه باید به ۱۰ درصد برسد.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص بخشودگی و ترجیح مالیاتی، گفت: وضع هرگونه تخفیف، بخشودگی و معافیت مالیاتی در طول برنامه هفتم توسعه لغو و ممنوع می‌شود و اگر کسی قصد دارد این کار را انجام دهد، ممنوعیت حکم برنامه هفتم را خواهد داشت. همچنین هرگونه نسخ، اصلاح و لغو حکم درباره مالیات‌ها باید مستلزم ذکر نام باشد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان‌کرد: براساس این مصوبه، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به‌منظور شفافیت حمایت‌های مالیاتی، همه ساله ترجیحات مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی و بخشودگی‌های مالیاتی را در یک گزارش آماده و در پیوست بودجه سنواتی منتشر کند.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و همه بانک‌‏ها مکلفند اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت برخط ارائه دهند و در غیر این صورت، مشمول جرائم خواهند شد. همچنین سازمان امور مالیاتی مکلف است تا از این داده‌ ها به درستی صیانت کند.

Share