در یادواره شهدای روستای ماتک؛

معارف عاشورایی باید تعلیم داده شود

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نماینده مجلس خبرگان بر تعلیم معارف عاشورایی تاکید کرد و افزود: عاشورا فقط مراسم سینه زنی و گریستن نیست این عزاداری‌ها باید جنبه سیاسی اصلاحی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،   آیت الله رمضانی عصر پنجشنبه در یادواره شهدای روستای ماتک تولم شهر که در مسجد فاطمیه (س) برگزار شد بر نقش بسیار مهم دین در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: امیرالمنین علی (ع) فرمودند با دین انسان به حیات و زندگی می‌رسد، شهدا نیز با دریافت درست این پیام این مسیر را بصورت عملی طی کردند.
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام با ۲ نقشه سعی داشتند به دین ضربه وارد کنند نخستین ضربه از سوی دشمنان شرقی بود که میخواستند دین را از بین ببرند و عده‌ای دیگر (غربیان) که بر محدود کردن دین تاکید داشتند. زنده نگهداشتن مراسمات مذهبی ماههای محرم و صفر این نقشه دشمنان را خنثی کرد.
وی خاطر نشان کرد: برپایی مراسمات محرم و عزاداری‌های اباعبدالله الحسین (ع) نباید فقط به سیه زنی و گریستن در عزای امام شهدا خلاصه شود بلکه به فرموده امام (ره) باید جنبه سیاسی و اصلاحی داشته و در اصلاح جامعه نقش آفرین باشد.
آیت الله رمضانی تاکید کرد: انقلاب دین را به صحنه اجتماع وارد کرد و برای مسلمانان قدرت به ارمغان آورد، توهین‌ها به قرآن، پیامبر، ائمه اطهار (ع) نیز برای آن است که غرب به تاثیرگذاری دین اسلام پی برده و قرآن نقش دیگری در زندگی انسانها پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه قرآن باید بر روی قلبها چرخانده شود و ذهن‌ها را تربیت کند افزود: درباره قرآن باید تفکر و تدبر کرد و مسلمان باید قرآن را بعنوان یک منبع مقدس قرار دهند و این کتاب را بعنوان کتاب زندگی و قانون دیده و با آن زندگی کنند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: دشمنان به حضور اسلام در عرصه‌های اجتماعی و اقتدار قرآن در جامعه پی برده‌اند و برای ضربه زدن به پاره کردن قرآن، آتش زدن و بی‌مهری نسبت به قرآن، پیامبر اسلام و ائمه اطهار روی آورده اند.
وی کار بزرگ شهدا که خود را برای اسلام هدیه کردند زنده کردن و به مرحله اجتماع آوردن دین اعلام کرد و افزود: اسلام دین مسئولیت‌پذیری است و امام حسین (ع) فقط مربوط به شیعیان، مسلمانان و ادیان ابراهیمی نیست بلکه امام البشر و امام الانسان است.
وی مردم و مسئولان استان را به مطالعه وصایای شهدا توصیه و خاطر نشان کرد: مسئولان استان و آنانی که در استان خدمت می‌کنند باید به این وصایا عمل کنند و خود را با فرهنگ شهدا تطبیق دهند و در این امر کوتاهی نکنند. اگر نقد و اشکالی هست بپذیرند و در صدد اصلاح موارد برآیند، به فکر جوانان، بیکاری، ازدواج، معیشت و مشکلات مردم باشند و برای آن تدبیر کنند.

Share