وزیر نفت تاکید کرد؛rn

دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند

وزیر نفت با بیان اینکه دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند از برنامه این وزاتخانه برای اربعین خبر داد و گفت: ذخیره‌سازی سوخت در استان‌های مرکزی و غربی برای رفاه مسافران اربعین صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد اوجی در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر عدم افزایش قیمت بنزین، گفت: کارت جایگاه ها مختص مواقع اضطراری است و صف های تشکیل شده در پمپ بنزین ها هم بخاطر افزایش سفرها است. بر اساس آمار، تردد در جاده ها نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده  و به همین خاطر نیز مصرف روبه افزایش است.

اوجی تصریح کرد: هیچ محدودیتی روی کارت‌های سوخت اعمال نشده است و امروز بالای ۷۰ درصد از هموطنان از کارت شخصی استفاده می کنند و اگر کارتی هم گم شده باشد طی یک ماه مجدد صادر خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه در تامین بنزین نگرانی‌های وجود ندارد، گفت: ۱۵۰میلیون لیتر بیشتر از سال گذشته ذخیره سوخت داریم اما با توجه به افزایش تردد و سفرها و محدودیت استفاده از کارت جایگاها، شلوغی در برخی جایگاها طبیعی است البته از مردم برای تنظیم موتور و باد لاستیک خودرو ها قبل از سفر هم تقاضا ویژه داریم.

اوجی در خصوص برنامه های وزارت نفت در آستانه ایام اربعین حسینی نیز اظهار داشت: از یکماه و نیم قبل تدابیری برای ذخیره سوخت در استان های مرکزی و غربی کشور اتخاذ شده است و برای ۲۸ صفر هم پیش بینی هایی کرده ایم اما استفاده از کارت سوخت شخصی به ما و مردم کمک می کند.

وی در پایان در خصوص قطعی احتمالی گاز در فصل سرما پیش رو گفت:در دوسال گذشته چنین تجربه ای نداشتیم و تنها در استان خراسان رضوی در سال گذشته در تربت جام اتفاق افتاد که  پروژه گاز رسانی به شمال شرق کشور تا قبل از زمستان انشاالله به بهره برداری خواهد رسید

Share