معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

خبرنگاران و رسانه‌ها با تمامی قوا در حال مبارزه با جنگ شناختی و نرم دشمن هستند

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه نباید در انتشار و تولید خبر به آبروی افراد توهین شود گفت: رسانه تراز نظام اسلامی نباید از تهدیدات هراس داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ رضا منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد در همایش خبرنگاران حسینی در سالن اجتماعات سپاه قدس با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: قشر خبرنگار مسؤولیت بسیار خطیر را در کشور بر عهده دارد که یکی‌ از آنان جهاد تبیین و روشنگری با استدلال‌های صحیح و علمی است.

وی با اشاره به وجود احدایثی در قرآن در خصوص قلم و روشنگری گفت: در قرآن کریم پروردگار به قلم قسم خورده است و این امر حاکی از تاثیر روشنگری توسط اصحاب رسانه در ایجاد آرامش در جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر رسالت روشنگری و هدایت‌گری اصحاب رسانه در کشور بیان کرد: لذا اصحاب رسانه باید از انتشار اخبار کذب، نا امید کننده جلوگیری کنند زیرا با احکام الهی در تضاد است.

منشوری یکی از برنامه‌های دشمن از آغاز جنگ‌های نرم، شناختی و ترکیبی را تزریق موج نا امیدی در جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: باید مطالبی توسط خبرنگاران به تصور کشیده شود که نور امید و انگیزه را در جامعه گسترش دهد و این تنها با بیان حقایق، هدایتگری، جهاد تبیین و روشنگری درست و صحیح امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه آبروی اشخاص توسط برخی از رسانه‌‌ها در حال تاراج رفتن است، تصریح کرد: حفظ آبروی تمامی افراد در قرآن کریم و  ائمه اطهار تأکید شده از این رو خبرنگاران در انتشار اخبار باید حرمت و آبروی اشخاص‌ حقوقی و حقیقی را سرلوحه امور خود قرار دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه استکبار در حال کاهش نقش آفرینی اصحاب رسانه در ایجاد وحدت میان‌ امت اسلامی و قومیت‌های مختلف است، گفت: استکبار در طی ۴۴ سال گذشته با اهرم ابزارهای رسانه‌ای ایجاد نا امیدی و نشان دادن آینده سیاه در جمهوری را نشانه گرفته و با تفرقه میان امت‌های مختلف سعی در تحقق این مهم دارد.

منشوری با تاکید بر لزوم تشکیل قرارگاه مبارزه با جنگ شناختی و ترکیبی توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: در دنیای امروز دروغ‌گویان و منفعت طلبان در حال نقش پردازی هستند، رسانه‌های انقلابی در کشور باید با قلم شیوا و روشنگری خود به اجرای جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری کمک کنند.

وی مبارزه و افشای فساد توسط اصحاب رسانه را نمونه بارز جهاد تبیین در کشور برشمرد و افزود: بیان حقایق و افشای فساد توسط خبرنگاران منجر به تهدید آن توسط برخی از سودجویان می‌شود ولی خبرنگاران و رسانه‌های جریان انقلاب با تمامی قوا در حال مبارزه با جنگ شناختی و نرم دشمن هستند.

خبرنگاران افسران مبارزه با جنگ نرم هستند

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه اصحاب رسانه در تمامی بحران‌ها یار و یاور جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: خبرنگاران بازوی توانمند انقلاب بوده و در فتنه و بحران‌های مختلف با روشنگری و جهاد تبیین به پیشبرد اهداف کشور کمک کردند.

سید غلامرضا امیری نقش اصحاب رسانه در مبارزه با جنگ ترکیبی و شناختی را بسیار مؤثر دانست و گفت: کشور در یک جنگ شناختی و ترکیبی تمام عیار بوده و دشمن همه روزه در حال پمپاژ خبری علیه کشور هستند که در این بین نقش رسانه‌ها به عنوان افسران جنگ نرم بسیار مهم است.

وی با قدردانی از انتشار اخبار سپاه و بسیج توسط رسانه‌‌های گیلان، تصریح کرد: سپاه پاسداران و بسیج در اشاعه فرهنگ شهادت و محرومیت زدایی در کشور نقش بسیار مهمی دارد ولی اگر این اقدامات توسط اصحاب رسانه به نمایش گذشته نمی‌شد مردم با اقدامات سپاه آشنا نمی‌شدند.

Share