معاون وزیر کشور:

ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۲ در سامانه سماح فردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح از فردا سوم مرداد آغاز می‌شود. زائران برای ثبت‌نام قطعی باید پس از وارد کردن اطلاعات گذرنامه، هزینه بیمه را نیز بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح فردا از سوی سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود.

این سامانه از ساعت ۱۰ صبح فردا سوم مرداد با طراحی جدید در دسترس مردم قرار می‌گیرد و متقاضیان سفر اربعین، در کنار وارد کردن اطلاعات گذرنامه، برای نام‌نویسی قطعی باید مرز خروجی و زمان تشرف به عراق و بازگشت به کشور را مشخص  و هزینه بیمه را پرداخت کنند. همچنین در این سامانه بلیت پرواز عتبات هم عرضه خواهد شد.


قالب جدید سامانه سماح که هنوز تکمیل نشده است

هزینه بیمه اربعین ۱۴۰۲ هنوز نهایی نشده است. سال گذشته زائران برای ثبت‌نام در سامانه سماح باید ۱۸ هزار تومان به عنوان بیمه پرداخت می‌کردند. همچنین برخی از منابع مطلع هزینه بلیت پرواز اربعین را ۸ میلیون تومان عنوان کرده‌اند.

حسام قربانعلی، سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفته است: فروش بلیت پرواز اربعین از چهارم شهریور آغاز و پروازها تا ۲۰ شهریور انجام خواهد شد.


سامانه سماح در سال گذشته ـ اربعین گذشته پیش ثبت‌نام از متقاضیان صورت گرفت

امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد اربعین با اشاره به لزوم ثبت‌نام در سامانه سماح، گفته بود که همه متقاضیان اربعین باید در این سمانه ثبت‌نام کنند.

امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین است و در این جلسه برخی از موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در روزهای آینده گروهی از مسؤولان ستاد اربعین به عراق سفر می‌کنند تا با طرف عراقی مذاکراتی درباره برنامه‌های اربعین ۱۴۰۲ داشته باشند.

به گزارش فارس، نیمه شهریور اربعین حسینی است که اعزام زائران ۲۷ مرداد هم‌زمان با آغاز ماه صفر انجام می‌شود.

Share