گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان؛

تحقق تنها نیمی از اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان در ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان آخرین اقدامات و عملکرد نظام بودجه استان، تحقق اعتبارات، سهم گیلان از منابع تملک و سفر و همچنین آخرین وضعیت تورمی در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شراره کاووسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه از بین مصوبات سفر، تأمین اعتبار ۱۲۹ مصوبه بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور بوده، بیان کرد: هفت هزار و ۱۴۱ میلیاردتومان تعهد سازمان برنامه و بودجه بوده است که حدود ۵۰ درصد آن تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی بیشترین اعتبارات تخصیص یافته از محل سفر را وزارت نیرو، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: حدود ۳۳ درصد کل اعتبارت استان به راه آهن رشت کاسپین و آزادراه رشت قزوین تخصیص یافته است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در سال ۱۴۰۲ سهم استان گیلان از اعتبارت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور ۳. ۳۴ درصد کل بودجه کشور به گیلان می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته و در بین استان‌های کسور در رتبه ۱۲ قرار دارد.

کاووسی با اشاره به عملکرد تحقق بودجه‌ای گیلان نیز گفت: ۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان رقم بودجه‌ای گیلان در سال گذشته بوده که معادل ۶۹ درصد آن محقق شده است.

Share