رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد:

​پیش بینی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز دانشگاه‌های کشور

کاووسی گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز دانشگاه‌های کشور اعتبار پیش‌بینی شده که جذب این اعتبارات به میزان سهم خواهی استان گیلان از کشور برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، شراره کاووسی در گفتگوی خبری اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ جدولی به نام جدول ۱۰ وجود دارد که منابع و مصارف بودجه در این جدول برای استان گیلان مشابه سایر استان‌های کشور مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان عنوان کرد: در لایحه بودجه تقریبا ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع استانی هستند و مابقی سهم استان‌ها از منابع درآمدی کشور محسوب می‌شود.

کاووسی ادامه داد: برای استان گیلان از این مقدار تقریبا پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه درآمدهای مالیاتی و عمومی و مابقی یعنی ۶۰۰ میلیارد تومان در فروش اموال دولتی در نظر گرفته شده است.

وی بخشی از مصارف را اعتبارات هزینه‌ای و بخشی دیگر را اعتبارات عمرانی دانست و اضافه کرد: از اعتبارات استانی تقریبا چیزی حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن به اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استانی ما برمی‌گردد که از این میان تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و مابقی اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان افزود: در حوزه اعتبارات ملی استان گیلان هم ۴۸۲ میلیارد تومان آن به اعتبارات تملکی و ملکی برمی‌گردد و مابقی در حوزه اعتبارات هزینه‌ای ملی مانند حقوق و دستمزد کارکنان دولت است.

کاووسی اذعان کرد: علاوه بر جدول ۱۰ که شرح آن را تاکنون آوردیم استان گیلان می‌تواند از محل بودجه‌های ملی هم سهم خواهی داشته باشد که این امر هم در تبصره‌ها و هم در ردیف‌ها مانند تبصره یک قانون بودجه کشور مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در تبصره یک قانون بودجه کشور اعتبارات قابل ملاحظه‌ای برای قیر در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این اعتبارات که برش های استانی خواهند داشت به صورت سر جمع بوده و قرار است بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند وزارت کشور، آموزش و پرورش، وزارت راه و بنیاد مسکن توزیع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تاکید بر اینکه دو هزار میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز دانشگاه‌های کشور اعتبار پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: جذب این اعتبارات به میزان سهم خواهی استان گیلان از کشور برمی‌گردد.

Share